anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobry den, ani nevim jak zacit. Me problemy asi pochazeji uz od detstvi. Zadne jsem totiz nemela, byla jsem hodne bita a uz od malinka jsem se musela starat o sve mladsi sourozence. Doma to bylo silene, otce mam na slovensku a ja bydlela s mamou. Ta casto stridala partnery a o nas se nestarala, obcas jsme dokonce nemeli co jist. Byli u nas casto policajti, protoze bud mama se prala s pritelem, nebo starsi bracha, ja byla vzdy v koute, brecela a klepala se strachy, vzdy jsem se modlila, aby to uz prestalo. V 16 jsem utekla z domova, mela jsem pritele. Tam mi hodne pomohli, i jeho rodice, poprve v zivote jsem videla fungujici rodinu. Tedy do te doby, co jsem zjistila, ze jeho otec me smiruje pres diru v klice pri koupani. Rekla jsem to svemu priteli…on mi neveril, hrozne mi to ublizilo, tak jsem od nej utekla, byli jsme spolu 3 a pul roku, od mych 15 let. Pote jsem si nasla dalsiho pritele, byla jsem zamilovana…jenze postupem casu se projevila jeho silena zarlivost, kdyz se napil, tak me bil, tak jsem zase utekla. Kdyz jsem se postavila na vlastni nohy, tak mi je srazil muj starsi bracha. Vzala jsem ho k sobe domu, nevedela jsem, ze ma problemy s automaty…strasne mi ublizil, dokonce mi i vykradl byt i s penezma na najem. V tu chvili uz jsem myslela, ze uz je konec, ze uz vic toho nezvladnu. Moc lidi zklamalo moji duveru. Ted bydlim s pritelem, jsme spolu 8 mesicu. Miluji ho, ale temi svymi stavy mu ublizuji. Nechci ho ztratit. Ale jsem tak stastna, ze se o to bojim. Mívam deprese z minulosti. Cely zivot jsem pred necim utikala, mam strasny strach postavit se vecem celem. Uz kolikrat nemam silu dal bojovat…Co se tyce pritele, tak ten netusi proc jsem takova jaka jsem. Zna me jako slunicko, a kdyz prijdou me stavy, tak se hadame, nechape to. Pritom ja mam v sobe zamraceno, obcas uz nedokazu tajit, co je uvnitr me. Nechci mu ublizovat. Vim, ze potrebuji pomoct. Chtela jsem na to co bylo zapomenout, ale nejde to. Jednu dobu jsem i trochu vic pila alkohol, ale bylo to horsi. Pak jsem zacala provozovat to, ze kdyz jsem se s nekym seznamila, tak driv nez me stacil poznat, skoncila jsem to. Bala sem se dalsiho ublizeni. Tento pritel je po dlouhe dobe clovek, ktereho jsem pustila a otevrela jsem mu sve srdce. Je mym smyslem zivota, ale diky mym depresim mam sileny strach, ze ho ztratim. Potrebuji si to v hlave srovnat, prestat utikat, jen nevim jak na to. Dekuji za odpoved

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá lady Lucy, je hezké, jak máte svůj životní příběh v racionální rovině srovnaný, jak umíte pojmenovat, že v sobě máte zamračeno, že jste hodně utíkala, že máte strach… Ano, člověk v průběhu života utrží různé rány a ony ty jizvy na duši nejsou tak viditelné, tak lidé často dělají, že neexistují… a běží si pro další a další lidem dělají… Aby se tento cyklus přetnul, je třeba na sobě pracovat. Chceme-li krásné tělo, víme, že máme se kvalitně stravovat a systematicky cvičit, když máme zánět slepého střeva, svěříme se odborníkovi, aby ho vyoperoval. Ona péče o duši není o nic jednodušší. Je třeba se ji učit, a tak jako angličtinu je lepší učit se s lektorem i péči o duševní zdraví je dobré se učit s koučem, psychoterapeutem… Je třeba, abyste se naučila to zataženo uchopit a proměnit… Jste-li z okolí, ráda s vámi budu pracovat, jste-li odjinud, napište odkud, podíváme se, kdo šikovný by mohl být ve vašem okolí. Je třeba počítat s tím, že zlepšení může být v čase dohledném, ale je třeba opravdu systematické spolupráce…. Držím palce k odvaze a vytrvalosti…