Dobrý den, potřebuji poradit , jak vycházet s nadřízenou, která klidně lže člověku do očí jak malé dítě a terorizuje další spolupracovníky podezíráním. Zakazuje mi doslova s některými komunikovat, má pocit, že Ji stále někdo pomlouvá a ubližuje. Nemá problémy jen se mnou, ale v celé budově. Nikdo ale nezasáhne, protože se každý bojí přijít o práci. Dělám ve zdravotnictví, kde komunikace mezi spolupracovníky musí být, mám svoji práci ráda a toto nemůžu nějak překonat. Kolikrát se to tak obrátí proti člověku,jako by lhal snad sám.Když se někdo ozve, tak se z toho prostě vylže a ten dotyčný dá raději výpověď, protože následná reakce se nedá vydržet.Budu vděčná, za každou radu, jak s takovým člověkem vycházet.

Milá Lenko, o jednoduché a dobré radě nevím. Nadřízená má moc, to je třeba respektovat, nechcete-li její způsob využívání moci snášet, je třeba dát výpověď (můžete to téma probrat s jejími nadřízenými, ale už být v té chvíli připravena odejít a toto jen vyzkoušet jako poslední pokus). Chcete-li setrvat na místě a nepřijít o duševní pohodu, je třeba dostat se do role nezúčastněného pozorovatele, pohybovat se ve svém teritoriu a stát se rybou, která plyne. (osobně bych doporučovala připravit se na změnu zaměstnání, uvidět výhody změny – ve zdravotnictví práci jistě naleznete)