anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, jsem 28 let vdaná, máme 27 letou dceru a 23 letého syna. Bydlíme v rodinném domě, dcera je vdaná a bydlí se svým manželem v jednom patře domu – má samostatnou domácnost. Syn je svobodný a bydlí ve společné domácnosti se mnou a manželem. Můj manžel je chlolerické povahy a jeho nálady jsou nevyzpytatelné. Někdy máme období klidu, kdy je velice milý a příjemný, společenský, vtipný. Pak ale z ničeho nic jako by se vyměnil a začne na nás řvát kvůli maličkostem, které si úmyslně vyhledává. (například zapomenutá rozsvícená žárovka, odložená nedopitá sklenička s limonádou, kterou bych si já nebo syn dopila později, atd.)Dokáže ho ale rozčílit i to, že se mu něco nedaří. Pořád nás ujišťuje, že on to umí, on to ví. Domnívám se, že trpí nějakým komplexem z dětství Z mého pohledu se jedná o malichernosti, které se dají vyřešit například klidným upozorněním a ne půlhodinovým běsněním, řvaním a nadáváním do kreténů, debilů atd.(ty padají na hlavu syna)- zřejmě to vyplývá z mé klidné až možná flegmatické povahy. Mně – ať se syna zastanu či mlčím, je pak vždy vytknuto, že se ho zastávám. Na dceru asi jedinou v baráku si nedovolí. To pošle mne, abych jí to vyřídila. Poraďte mi prosím, co máme dělat. Velmi to mne i dceru a syna trápí a ničí. Svého manžela i po těch letech velmi miluji, ale ve chvílích "jeho amoku" je tomu spíš naopak. Velmi mne to trápí, protože se domnívám, že jsme vě věku, kdy děti jsou dospělé a my bychom si mohli užívat jeden druhého a ne si kazit život takovými pitomostmi. Bohužel však mám dojem, že je to rok od roku horší a horší. (podotýkám, že manželovi je 51 let, takže nedokážu si představit, jak to bude až mu bude například 65) Děkuji za Vaši odpověď.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Lenko, co pro vás mohu udělat? Souhlasit s tím, že by si lidé měli dělat život příjemný a užívat si a vážit si toho, co mají…? Ano, souhlasím. Předpokládám, že rozumné rozhovory na toto téma máte již za sebou. Manžel pravděpodobně nemá pocit, že má problém, tak řešit nic nebude. Jediné co můžete, je řešit sebe, své reakce, své pocity při tom. Můžete chodit k profesionálovi a naučit se pracovat se svými pocity, jajich proměny mívá pak za následek změnu chování, změnu energie situace… Každopádně není v pořádku, že se necháte ničit. Udělejte s tím něco. Doporučuji knihu: O lásce a hněvu.