anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý večer,potřebuji pomoci naučit mou 3 letou dceru chodit na záchod.Čurat chodí sama a bez problémů,bohužel nechce chodit kakat a tak to končí pořád v kalhotkách.Nehce chodit ani na nočník,vždy si zaleze někam do koutku a tam to udělá do kalhotek.Jelikož za to už několikrát dostala na zadek tak si to začala zadržovat a pak kakala až po týdnu,samozdřejmě s bolestma.Nevím jak ji donutit na záchod či nočník,pokud jsem přísná a něco ji zakážu či nadám,má z toho strach a raději si to zadržuje,čímž je to pak ještě horší a to nechci,jinak jsem se ji snažila i něco slíbit a odměnit ji když se vykaká na záchod,ale jen to slíbila a stějně to pak bylo v kalhotkách.Teď se ju snažím inspirovat Ježíškem,že se dívá a donese ji dárečky,když se naučí na záchod,ale bezúspěšně.Chodí už do školky a tam je to taky problém.Myslela jsem si,že ju tam inspirujou ostatní děti,ale bohužel.Nevím jak ju to naučit,nepomůžou ani zákazy ani inspirování,či odměny.Je to dost hrozné,když se mi pokakává v obchodě,na procházce či návštěvě.Jen chci zmínit,že je dost dominantní a tvrdohlavá.Je narozena ve znamení Lva,nikdy jsem nedala na nějaké horoskopy,ale na ni to sedí,je to prostě KRÁl a nenechá se nikým řídit,je sní velice těžká spolupráce a to má teprve 3 roky.Prosím poraďte mi,nevím si už rady.Děkuji velice Hanka

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Hanko, první, co mě napadá je, nechat ji chvilku naprosto v klidu, dělat, že se nic neděje. ( ale musíte to vydržet. Žádné odměny ani tresty, brát situaci jaká je.) Vím, že v době chození do MŠ je to těžké, ale myslím, že si potřebují všichni odpočinout. Pak je možné zkusit nějakou externalizaci, skřítek, který to způsobuje, oddělit problém od dítěte a pracovat s tím. Ale určitě teď chvíli pauzu. Pak můžete kontaktovat dětskou terapeutku. Jste-li z okolí, mohu jednu doporučit. Držím palce.