anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den.Nevim jak bych měla začít.Mam 20letou dceru ktera žije 30km.ode mne.Od asi17let bere drogy.V te době jsme bydleli spolu.Po neustalých hadkach jsem se odstehovala.Bydli v byte který je psaný na mne a ja i platim najem.Ted je dcera v 8mesici tehotenství.Ani pořadne nevim zda jeste drogy bere nebo ne.Sama me tvrdí že ne,ale kluk s kterým je těhotná mi tvrdí že drogy bere.Snažím se jí pomahat finančně,jak jen to jde ale nemohu do nekonečna.Nyní jsem bez zaměstnání a tak moc už pomahat nemohu.V byte není zapojena elektrina a dcera nema žadný příjem.Na socialce kde jsme byli žádat o pomoc nam řekli že ji musim živit já.Nevím vubec co bude dal s miminkem co se teprve narodi.Dcera mi tvrdi že drogy brat nebude ale nevim zda ji mohu verit.Otec toho ditete je take drogove zavisli.Ja žiji nyní s pritelem kteremu radeji nic nerikam stejne by to nepochopil.Nevim na koho se mam obratit nebo kde vyhledat pomoc.Co mam delat?S kym se radit?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Marie, to je dost zapeklitá situace, to by chtělo podrobné znalosti z oblasti práva. Měla byste se pokusit ji odhlásit z bytu, pak dle mého vůči ní vyživovací povinnost nemáte. Ohledně dítěte, vnoučete, můžete zažádat o svěření do péče, v tom spolupracujte se sociálkou (mylsím oddělení péče o děti), tam budete muset nejprve hlásit, že se dcera nestará, nezvládá péči o dítě…(Pak byste mohla pobírat rodičovský příspěvek…) Kvalitní informace v té věci by vám skutečně měli poskytnout na sociálce – zkuste se podrobně poptat třeba na krajském úřadě třeba na úseku sociálních věcí vás nasměrují ke kompetentní osobě. Držím palce