anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, prosím o radu. Před rokem jsem po dvou letech ukončila kontakt s kamarádem z dětství, nyní žijícím daleko.Je to člověk s hráčskou vášní,získala jsem k němu citovou vazbu, kterou se prvně snažil vybudovat a pak ji svým chováním pošlapal. Nyní po roce jsem se na něj (opravdu nedopatřením) znovu navázala, dá se říct z jeho podnětu. Chvíli se snažil milými slovy a skutky, pak jednou z ničeho nic nečekaně ukončil chat a dál nereaguje.Je to jeho další pohrávání, lhostejnost.Stejně jsem od něho nic lepšího nečekala.Teď nevím, jak na něj. Jen tak zas odejít v klidu,jak před rokem. Nebo mu napsat,jak je nemožný, protože toto dělá jen opravdu chorý mozek a třeba by ho to k něčemu dobrému nakoplo? Určitě hodně by se mi ulevilo tím druhým řešením, ale pokud je chorý, neublížím mu tím? Děkuji za Váš názor.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Lucie, vím, že se takto někteří lidé chovájí a svým způsobem to stále také nechápu. Jedná se o to, že dotyčný potřebuje k svému sebepotvrzení náklonnost, lásku od druhého, on je však schopen pouze lásky dětské, která je sobecká, dokonce je možné, že přijímání lásky je pro něj příliš náročné a má pocit, že ho utiskuje. pro vás je důležité si uvědomit, že pro toho člověka jste sice důležitá, ale ne jako rovnocenný partner, ale jako někdo, na kterém si dokazuje vlastní cenu. Je dobré, že postupně s tím jeho zahráváním počítáte, že se dostáváte do role pozorovatele a neberete osobně jeho hulvátské chování, že víte, že je to jeho podivnost, že on neumí jinak… Když vy mu napíšete projev svých emocí, i negativních, tím ho v podstatě budete sytit. Dokážete-li to, napište mu, že mu sice nerozumíte, ale že mu přejete hezký život. Když vás bude kontaktovat zas po letech, budete vědět, že si ho nepustíte do intimního prostoru, že budete velmi rezervovaná… (to se trochu podiví ;)) Viděla jste Bestiář? Bohužel takových "Rodenů" běhá po světě mnoho…, ale alespoň víte, že v tom nejste sama. :)