anonym Personál zeptal se před 15 roky
má přítelkyně mě poprosila,ať se zkusím zeptat jak to řešit. Když jsme spolu začínali chodit naši mě vyhodili z domu. Špatně to nesli. Upřímě větší peklo jsem nezažila.Noc sem strávila venku a zrovna pršelo. Víte sedět tam,brečet a vědět že jste stratila celou rodinu, větší bezmoc bych nikomu nepřála.Ukončila jsem školu,a šla pracovat. Bydlela jsem u mé přítelkyně. Časem se to zlepšovalo a dokonce jsme tam začali jezdi na oběd.Normálně se snámi bavili, jenže kdykoliv tam přijede moje mladší sestra,jsem tam třetí kolo u vozu. Ona bydlí pár kilometrů od našich, takže tam tráví každý víkend. U nás už nebyli 4 měsíce, ani mi nezavolají. Pořád čekám až zazvoní telefon,ono pořád nic.Vím,že to nedokážu řešit otevřeně, všechno si nechám pro sebe a dusí mě to.Jsem pak protivná někdy i agresivní.Když jsem byla menší tak jsem tuhle nevšímavost řešila tím,že jsem se zamkla v koupelně a bušila do sebe dokud mi nebylo líp.Neumím brečet,nějak jsem to v sobě naučila potlačit, aby mě nikdo neslyšel. Co mám udělat, abych se jim zavděčila?, aby si mě trochu!!všimli.Jsem přece taky jejich dcera.a co mám dělat, když ve mě "přeteče pohár".

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Vando, i když jsme nečí děti, i když rodiče milují sourozence, neznamená to a priory, že budeme milováni také a stejně. Doporučuji smířit se s tím, že sestra je milovanější, přejte to ji i rodičům. Dále doporučuji neusilovat o pozornost rodičů, o zavděčení se jim. Oni vědí, že existujete. Vy sama si dopřejte to, co byste od rodičů ráda. Dospělost je od toho, abychom uměli zabezpečit nejen své materiální, ale i citové potřeby sami (mějte se ráda, aktivně rozvíjejjte proud sebelásky) Když budete mít chuť zajet za rodiči, zatelefonovat jim, udělejte to (a nečekejte na zavolání) Můžete spolupracovat s psychoterapeutem.