anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, Mám problém se svými vnuky. Jejich otec byl vystěhován z bytu a matka žije v bytě se svým mužem a jejích dětmi. Z mnoha dalších důvodů jsou děti hlášeny na úřadě a jedná se o tom, že budou svěřeny do péče mě. Jíž u mě bydlí – mají svůj vlastní pokoj s televizí, dvd a vším co nikdy u rodičů neměli, ale se starším je mnoho problému. Je mu 11 let a je přesvědčen o tom, že ho rodiče mají rádi a že já jsem ta špatná, která je chce od nich odloučit. Občas se s ním dá normálně mluvit, ale z toho mi nadává a říká špatné věci. Je to podle mě zásluha jejich otce, se kterým se stále stýkají. Mladší i když mu je pouze 5 let, se mi zdá rozumnější, ale bratr se ho snaží ovlivnit také. Už nevím co mám dělat jsem vážně zoufalá, vnuk mi dokonce vyhrožuje. Nevím jak mu mám vysvětlit, že to dělám pro jejich dobro a že je klidně můžou dát do děckého domova. Mám si je snad nechat vzít a nechat je na pospas osudu? Mám je ráda a nechci je ztratit, ale zároveň se bojím i o sebe, nevím čeho je jedenáctiletý kluk pod vlivem rodičů schopný udělat. Prosím poraďte mi. Děkuji za odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Lilien, to je skutečně problém. Vy asi opravdu musíte nastavit hranice, co si k vám může dovolit…a "pustit ho" dle pořekadla: kdo chce kam, pomozme mu tam. To neznamená, že se zříkáte kontaktu s ním, zašla byste za ním a časem by se třeba situace změnila… (nejprve ještě můžete zkusit zařídit, aby rodiče synovi řekli, že si přejí, aby žil s vámi, protože oni momentálně se o ně starat nemohou.) Možná vám rada připadá tvrdá k 11letému chlaci, ale ona takováto situace v sobě má oprvdu nebezpečí jak pro vás, tak pro další vývoj vnuka. Držím palce.