anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den. Je to mi tak trochu blbé, ptát se po internetu, ale nic jiného mi v momentální chvíli nezbývá. Je mi 13 a jsem hodně citlivá a hodně agresivní na mé rodiče. Nejsem jedináček, mám dvě sestry ( 30,36 ) a také mám rodiče, kterým je 58,63 let… Dřív než se odehrál můj problém, můj otec pil, mamka na mě neměla moc času, protože chodila do práce a jediný kdo se semnou nejvíc bavil, byl zbytek mé rodiny. Svým rodičům jsem řekla o svém klukovi( Svým rodičům říkám o svých přítelích ). Byla a jsem šíleně zamilová a věřím že je můj přítel ta pravá láska, ale trochu jsem to stím zamilováním přehnala. Provolala jsem větší částku peněz. A po nějakou dobu jsem tyhle hovory opakovala :) .. ale u každé pohádky musí být konec … já však netušila že bude mít tak velké následky Když se to mí rodiče dozvěděli.. začali na mě řvát, je to tak asi 14 dní zpět. Jelikož mí rodiče jsou starší a vyrosli v jiné době .. tak i můj ohled a přístup ke práci je jiný.. … Nemohu se stím, že věci berou jinak než já smířit a neustále se hádáme … moje máma je agresivní, milá a hrozně šetrná dáma… ale dokáže být velice přísná.. Můj táta jak jsem se už na začátku zmiňovala je také agresivní a dřív pil ( což mě hodně poznamenalo ) je také i hodný.. Ve škole mívám dá se říct dobré známky, ale také nemám moc kamarádu, protože mě většina lidí pomlouá .. ale mezi nimi se najdou i jiní .. ikdyž né z mé školy do které chodím ani ze třídy, ale spíše z mého rodného města.. a většina je starší generace. Svou agresivitu jsem zdědila po svých rodičích, avšak se mi to vůbec nelíbí a chtěla bych a také se snažím svou agresivitu tlumit.. Moc mi to nejde, protože musím mít vždy poslední slovo .. avšak mé poslední slovo nevychází z agresivity … Trápí mě to delší dobu… Když se vrátím k mým utraceným penězům. Rodiče mi to připomínají i po 14-ti dnech … Pokusila jsem se rodičům říct že jim to zaplatím a vše vynahradím .. avšak když jsem se pokusila jim něco vysvětlit odešla jsem s brekem do svého pokoje.. Kvůli problému s mou rodinou brečím skoro každý den … Jednou jsem odešla i z domu .. celá vynervačená z toho že mi pořád dokola opakují jedno a to samé .. ikdyž není to všechno .. do dnes to neví moje starší sestra .. ( o kterou se nejvíc bojím, že jí kvůli tomuhle ztratím) mé mladší sestře to už řekl můj táta .. řekla mi že mi pod stromeček mi dají faktury účtů, které jsem protelefonovala a že to bude můj dárek .. Vánoce si nezakládám na dárcích, ikdyž také patří k vánocům, avšak určitě to není hlavní věc vánoc … jsou to svátky klidu,míru a lásky .. téhož názoru je i můj přítel .. bohužel mí rodiče o vánocích vidí jen stres, uklid, utracené peníze… Protože má mladší sestra bydlí ve Frýdku Místku… Ještě jsem se za tento měsíc s ní nesetkala takže počítám stím že mě pořádně seřve a řekne to mé starší sestře… Svým rodičům jsem řekla že na vánoce si přeji peníze na mobil .. samozdřejmě to nechci na mobil … ale na zaplacení mých účtů. To co jsem udělala mě strašně mrzí .. ale přitom .. ty chvíle strávené se svým přítelem .. ty jsou nezapomenutelné .. Kdyby bydlel někde poblíž .. Hned za ním jedu a neutrácím peníze za mobil ale jelikož je ode mne přes celou republiku .. nic si asi nezmůžu.. Chtěla bych se tedy zeptat… Co dělám špatně .. Je chyba na mé straně nebo na straně jejich ?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Lunu, je cítit, že ti záleží na vztazích v rodině, bylo by dobré, aby jsi třeba starší sestře řekla zhruba to, co jsi mi napsala, že ti na nich záleží, že jsi se dostala do náročné situace, že si nevíš rady, že zamilovanost je silná, že se cítíš doma špatně a jestli by ti nějak nemohly pomoci. Agresivita často bývá, když se člověk cítí zahnaný do kouta. Mylsí si, že se musí bránit. Může mít pocit, že mu druzí křivdí. (někdy je i taková, která chce toho druhého zničit, zastrašit, ale nemyslím, že to se tě netýká ) Postupně se zajímej o to, jak pracovat a proměnovat své emoce, např. technika fokusing (focusing), léčebné meditace, kniha Svět bez hranic. Věřím, že někdo z rodiny ti může být oporou a pochopí tě. (nemůžete s milým luvit přes skype?) Držím palce.