anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den(17 let),mám problém s třesem rukou.Sportuji,studuji,nekouřím,nepiji a žádný problémy nemám naopak je všecko v pořádku,ale ruce se mi třesou furt.Minerály mi nechybí a štítnou žlázu mám taky v pořádku.Doma v klidu když neco píši,nebo když jsem s blízkýma koho důvěrně znám,tak s tím problém nemám,ale když mám něco vyplňovat nebo podepisovat,tak se mi hrozně třesou např.na úřadě,na veřejnosti.Mám už to od narození,je to možná trošku lepší,ale moc se to nezlepšuje.Zajímavý je,že při požítí alkoholu se mi třes zmírní nebo vymizí úplně.Chci se zeptat,jak to mohu léčit.Děkuji za každou radu,protože mě to trápí a zneklidňuje.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milý F., jsem trochu na vážkách s tím, jak si mám váš třes představit – souvisí s psychickým vnímáním (jak popisujete situace, kdy se vám to děje, tak to tak vypadá) nebo je to neurologického původu (o tom je věta: ruce se třesou furt od dětství). Souvisí-li třes se situacemi, bylo by odbré vyhledat psycholéčitelskou pomoc (můžete mne kontaktovat a za několik sezení patrně zvládneme nebo výrazně zlepšíme)jedná-li se o stálý, častý třes, pak prostudujte: http://parkinsonova-choroba.cz/. Přeji vše dobré