anonym Personál zeptal se před 15 roky
> Dobrý den…už nevím jak dál a vlastně co už mám dělat?Prosím zda > byste mi nějak nepomohla.Z prvního vztahu mám 7let starého > syna,který je v mé péči.Jeho otec si pro něj dojede tak 2krát za > týden,protože je i jeho trenér ve fotbale.Vždy mi napíše nebo > zavolá.Nynější přítel kterému je 33let,ale to nějak nechápe.Máme > ročního syna,a jsme spolu už si tři roky.Ze začátku byl > jiný,hodný,nenadával a měl rád i mého syna,ale najednou se to > otočilo,už od té doby co jsem otěhotněla s druhým synem.Říká,že > mě miluje,ale jako by to bylo nějak jinak.Když jdu do obchodu > nebo ven s dětma s kteýma jsem stále všude sama,protože on > dojíždí do práce 30km.Jsem pro něj jen ku…,coura,dělám to s > každým i z bývalým,protože ten mi třeba napíše,že si dojde pro > syna ven atd.když se pohádáme,potom je jiný.Stále mě sprostě > uráží,že jsem ta ata a přitom já mám svědomí uplně čisté.Moc mě > to bolí,nevím jak dál,jak se mám chovat aby byl jiný,aby toho > nechal??Říkala jsm,že by mněl jít k psychologovi,ale on že se mám > jít léčit já!Pomozte mi prosím aspon radou jak s ním mám > komunikovat,nechci ten náš vztah tak zahodit,ale mám strach,že mi > nic jiného nakonec nezbyde.Nechci se zesypat já i > psychicky,hlavně kvůli dětem.děkuji za Vaši radu a > moc.Sám věděl,že mám syna a jak to bude,že jeho otec si pro něj bude chodit,už mám strach chodit k známým nebo s někým venku promluvit aby zas nenadával.Asi nejsem normální,že s ním jsem?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Jano, lavírujete mezi určením priorit. Doporučuji stanovit si jako prioritu "nechci se sesypat, chci být samostatná vyrovnaná žena a máma" a tomu své konání podřídit. Myslím, že by pro vás bylo užitečné vyhledat psychoterapeutickou konzultaci, která pro vás může být oporou, kde můžete promyslet a probrat strategii adekvátní situaci. Vnímám, že jste velmi nejistá, že pochybujete o sobě, o tom, co je normální, co můžete…. K vaší otázce, jak s ním komunikovat: zdravě sebevědomě, nenechat se zastrašit. Na hrubou komunikaci nepřistoupit. I on může přijít o domov, o syna… Držím palce, když budete chtít, ozvěte se.