Paní Radano, dobrý den. Nevím,jak se mám v práci postavit k tzv. sebehodnotícím dotazníkům, hodnocením mých nadřízených a celé organizace. Vše je probíráno s mým nadřízeným, tedy žádná anonymita. Jak dalece mohu být otevřená, mám sebe i vše kolem jen chválit, nebo uvést nějaké nedostatky? V závěru se to pak obrátí proti mně. Jakou máte radu, zkušenosti a také by mě zajímalo, jestli to není v rozporu s nějakými mými právy zaměstnance. Moc děkuji za odpověď.

Milá Andreo, sebehodnotící dotazníky jsou v současné době rozšířenou formou péče o rozvoj zaměstnance a pokud se týká pracovních záležitostí, nejsou v rozporu s právy zaměstnance. Nevím, v jakém oboru pracujete ani jaké jsou vztahy na pracovišti, proč se jich tak bojíte. Samozřejmě se pochavalte, napište, kam směřujete, co byste v práci v následujícím čase ráda, být si vědoma svých zlepšujícících se možností je dobré. Jiné možnosti má člověk v tvořivé profesi a jiné u pásu. O svých nejistotách ohledně dotazníku můžete mluvit se šéfem (je-li alespoň trochu komunikativní). pracujete-li např. v zařízení s mentálně postiženými, je možné říci, na jaké školení se chystáte a jaké nové dovednosti byste se naučila.