anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, Nevím ani jak pořádně začít ale nějak to zkusím. Před rokem a půl jsem začala obdivovat svého učitele. Líbil se mi jako muž. Nic jiného to tehdy nebylo. Byl sympatický, milý, měl krásný úsměv.. časem jsem si uvědomila, že k němu cítím něco více. Teď vím, že je to silnější nežli já. Nedokážu na něj zapomenout. Důvodem je, že je ode mne pár let a vím, že mám šanci. Sám mi to řekl. Ale nevím, jestli je to zrovna to správné řešení. Mám ho moc ráda, ale bojím se toho. Nevím přesně čeho, ale bojím. Snažila jsem se odmilovat, najít si kluka. To vše neúspěšně. Kluky absolutně odmítám a nedokážu se do žádného zamilovat, nelíbějí se mi kluci. Jen on. Vidím to jako strašnou chybu. Vidím jen jeho. Co mám dělat?prosím

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá K., vašemu příběhu nerozumím zcela. Jsi vysokoškolačka, středoškolačka (nebo žačka?) – kolik roků před ukončením školy? Kdyby si nyní s vámi něco začal, ohrozil by tím pravděpodobně svoji karieru. Aby žena byla tou, která nadbíhá, to není moc dobrý začátek vztahu. Muž by měl o svou lásku aspon trochu zabojovat. Brát svůj cit jako chybu však není dobré. Odmilování může proběhnout jinak než tím, že se ten cit zakáže. Zákaz nefunguje, zabíjí schopnost milovat. Je to taková vnitřní artistika. Dobré je tu lásku dát a když se nevrací, své srdce ošetřit. Prožít, vizualizovat v několika etapách: "Vidím, že jsi úžasná bytost, mé srdíčko k tobě vyskočilo, musím ho však celé k sobě natáhnout zpět, přeji ti hezký život a já se otáčím a dívám se do svého království a vidím v něm spoustu nových a hezkých lidiček, kteří ke mně přicházejí…Těším se z toho…" Učit toto emailem nepovažuji za vhodné. Je třeba zkušenosti, zhmotnění, cviku, pochopení… Držím palce