anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den, píšu vám z jednoho důvodu. Jelikož mě tyhle psychologické věci ohledně charizma člověka a jeho povahy zajímájí, tak stále furt netušim kdo jsem já. Dá se říct že já sám sebe neznám, zní to možná podivně, ale je tomu tak…občas se i tolikrát mile překvapím, že ani nwm co už mám dělat. Chtěl bych poradit pokud by to šlo jak sám sebe líp poznat a taky se zvládáním určitých věcí co se týká vztahů. Povim vám jedno z toho: Tohle se mi stalo už 2x. Začal jsem se stýkat s jednou holkou, bylo nám spolu strašně fajn, nasmáli jsme se a zažili mnoho krásných chvil. Sice k pusy a tak nedošlo ale spělo k tomu. Jednou mi napsala že má jiného, a já jsem jí nechtěl bránit ve štěstí, tak jsem jí řekl že to nevadí, a že jí za to hlavu neutrhnu. Snažil jsem se s ní bavit tak jako dřív, ale už to prostě nešlo…myslim, že víte, jak to myslim. Je mi to občas srdečně jedno,ale jsou chvíle kdy mám na ni vztek a nejradši bych byl, kdyby se jí to nevyvedlo, ale potom příde zase ta nálada kdy mi to vůbec nevadi, a potom zase chvíle vzteku, zloby, smutku atd. Myslím že ten vztek néni na ni, ale na mě. Chtěl bych se prostě v takových situacích otočit a jít dál, ale občas to prostě nejde, myslím že víte, co jsem vám temhle chtěl říct. Co mám udělat proto, abych se za těmi minulými věcmi přestal otáčet a žil si dál jako by se nic nestalo? a taky bych se chtěl zeptat co udělat proto, abych s rozhodnutími a zásadnímy věcmi neotálel a prostě je udělal? A ještě jedno….jak poznat sám sebe? a posléze ty ostatní?…teda jestli tomu jde. Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milý Saliery, poctivé vůči sobě je vědět, jaké emoce s vámi hýbou. Popisujete žárlivost, vztek – obojí je jako obrana před bolestí, kterou utrpělo vaše srdce. Váš vztah k té dívce byl osobní, mějl jste s ní spojené naděje, investoval se city, které se nevrátily a to bolí. Poctivé je si to uvědomit a své srdce hladit láskou, příjemnem, dokud se nezacelí a tím i posílí k větší samostatnosti. Dobré je při tom rovněž pracovat s dechem… (lépe se to učí při osobním setkání). Oceňuji, že jste se rozhodl, své negativní emoce v sobě nepřiživovat. Jak poznat sebe? Např.poctivým vnímáním toho, co se u vás uvnitř děje, taky je k tomu možné využít projektivních, imaginativních technik. (a nečekáte podrobnou odpovědět na netu, že?)Myslím, že jste dobře v té věci nakročen. Ono jít dál je možné až tehdy, když je poctivě vyrovnáno s minulostí. Minulost je třeba nechat být, pustit emoce, které s ní jsou spojené… Přeji vše dobré (a objednat se samozřejmě můžete)