Dobrý den, mám na Vás dotaz…nechci se nějak moc rozepsat,tak snad se mi můj problém podaří vyjádřit několika větami. Je mi 22 let, před 3měsíci jsem poznala jednoho muže se kterým jsem se vídala(spíše vždy večer-šlo podle mě jen o sex) a v té době se neustále scházela a rozcházela s mým partnerem, se kterým jsme spolu žili 3roky. Pokaždé, když se mi ten muž(sex) ozval,byla jsem nesmírně nadšená,že má o mě zájem, v tu chvíli když jsem s nim byla jsem byla ráda,ale vždy jsme hodně pili a tím pádem se mi na něj pohled zkresloval. No, každopádně přesně v tu dobu,kdy jsem se chtěli vrátit zpátky k partnerovi, jsem zjistila,že jsem těhotná. Bohužel s tím mužem. Okamžitě jsem to řešila a dala to tomu muži vědět,při první schůzce jsme oba uznali za vhodné,že si to samozřejmě nechám vzít.Ale po víkednu se mi ozval a řekl,že o tom hodně přemýšlel,atd. atd…Já jsem mu na to řekla to samé…sešli jsme se znova a na situaci koukali už úplně jinak.Já mám strašně ráda děti,nechtěla jsem si to nechat vzít,ale bylo mi jasné,že když se tak rozhodnu ,nebude to rozhodně jednoduché. Řekli jsme si,že spolu začneme bydlet a vlastně vychovávat to malé společně jako rodina.On mi řekl,že se mnou chtěl být už delší dobu,že by to jen u sexu určitě nezůstalo a že se mu líbím jako jeho životní partnerka. V tu chvíli jsem si myslela,že dělám správně ….zatím bydlím sama, vídáme se dost často,ale mě přepadají hrozné stavy bezmoci a deprese, když si uvědomím ,že i po měsíci k němu necítím vůbec nic..Nebo jen hrozně málo.Čekám stále ,že se mé city k němu změní.Je to dost těžké pro mě,teprve se poznáváme a vlastně za 7 měsíců bychom spolu měli vychovávat naše dítě. On mi už dokonce řekl,že mě miluje. a mám pocit,že o mě opravdu stojí.ale já zatim jeho city nedokážu upřímně opětovat a to mě velmi vysiluje a ubíjí. Dalším důvodem bude i to ,že jsem se ještě doted nesmířila s tím,že jsem navždy ztratila partnera bývalého. Tak vlastně ani ted nevím ,o jakou radu žádám…Spíš bych potřebovala být psychicky v pohodě,ale je to jako na houpačce..jednou dole pak nahoře. Možná by mi pomohli nějaké osobní konzultace..potřebovala bych si srovnat myšlenky…myslím ted na spoustu věcí, možná až moc dopředu.Mám ze všeho spíš velký strach a stres. Potřebovala bych pomoc rozlišit,jaké myšlenky jsou momentálně podstatné a jaké mě naopak zbytečně zahlcují. Předem moc děkuji za odpověd.

Milá Terezo, přečtěte si odpověd pro Salieriho o dvě níže. Některé věty jsou důležité i pro vás. Ano, pokud nemáte urovnané rozloučení s bývalým přítelem, očekávat novou zamilovanost a lásku je komplikované. Jak sama v závěru píšete, lepší by byla konzultace. S čím je spojen strach… Je moc hezké, že jste se rozhodla pro život a že důvěřujete v život, že to nějak poctivě porovnáte. Je pravda, že vztah s novým partnerem má křehké kořeny. Pravděpodobně také tápete v tom, jaké důsledky pro váš život má tato změna. Možná je pro vás náročné to vše poctivě přijmout. Zatím účelem doporučuji spolupráci s psychoterapeutem. Několikrát nyní, pak třeba za rok…