anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý večer, je mi 18let a mám 6 měcíců přítele.Hodne si rozumíme,akorát se dostal do obtizne situace.Matka ho vyhodila z domu a otec žije v zahraničí a o nej se nezájímá uz dlouho.jelikoz nemá práci ptze doposud studoval tak nema ani penize na bydleni.Me hrozne trápí to ze mam strach co snim bude co dela nebo jestli nekde nemrze venku apod.Doposud prespaval u kamaradu ale uz ani to neni mozne a knam jit nemuze kvůli mým rodicům. hodne se trápím cele noci probrecim a nedokazu se uz ani na nic soustredit.jsem do nej hodne zamilovana a da se rict i zavisla nedokazu si predstavit zivot bez nej.ani ho nechci opustit. Prosím poradte mi co mám dál dělat?:(

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Xenie, jestli přítel studoval aniž by školu přerušil (i když by mu bylo přes 18), rodiče vůči němu mají vyživovací povinnost. Ať tedy nepřestane chodit do školy. Je třeba dojít např. na OSPOD a tam mu pomouhou napsat žádost k soudu o stanovení výživného od obou rodičů. Na to má skutečně právo. Pak je možné se poohlédnout po internátu, žádat o dávky v sociální nouzi. Bylo by dobré, kdyby kontaktoval. (matka ho ze zákona dokonce nemůže vyhodit, ale chápu, že bydlet u ní nemusí být nejlepší řešení. Když bude chtít pomoc, poradit, prokonzultovat jak dál, může se na mne obrátit. (se svými rodiči jsi o tom mluvila?)