anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den,chtěla bych požádat alespoň o malou radu k velkému problému.Mám čtyři děti,manžela,pohodové manželství 25 let,doma bez problémů.Syn/23/ je nyní bez práce,před rokem se rozešel s přítelkyní po 4 letech známosti,bydlí sám v bytě.Má rád společnost,rád zajde za kamarády do pohostinství.Stále má problémy s nedostatkem peněz,i před tím ,kdy práci měl,a problém s placením povinných splátek/nájem,povinné ručení auta,ostatní služby/.Nyní se ztratily manželovi z peněženky doma peníze a ne malá částka.Toto se už v minulosti také stalo,ale nikdy jsme ho nepřistihli.Jiná možnost zcizení není.Když jsem na něho začala působit"citovým výslechem",přiznal se ,ale důvod mi neřekl.Dost často nemluví pravdu.Na otázku co má za problém,řekne,že nic.Je dost citově založený,k nám vždy slušný,a proto si nemůžeme s manželem tento problém vysvětlit.Hrozně nás to mrzí,děti vychováváme stejně,ale žádný jiný nemá tento problém.Již několik finančních problémů jsme za něj museli řešit my.Je to už nemožné,máme o něj strach,ale toto není řešení.Je mi hrozně,když musím o synovi toto napsat.Prosím poraďte.Děkuji.Jitka

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Jitko, situace nemilá, přála bych vám, abyste dokázaly prožívat tyto události a přitom zůstat v klidu. Vy víte, že jste syna vychovávaly jak nejlépe jste uměly… Nalezení řešení nemusí být vůbec snadné. Dobré by bylo, kdyby se v té věci angažoval i manžel. Není dobré vytvářet dospělým dětem doma hotel… Řešit za syna problémy je antivýchovné, nevede k samostatnosti… Bylo by lepší, kdybyste si zašli k rodinnému terapeutovi. Držím palce a přeji klidné svátky.