Dobrý den, problémů mám víc a nevím jak začít…nevím ani kam jít. Je mi 43let. Před sedmi lety jsem se rozvedla. Mm dvě dcery (24 a 18), obě jsou krásné zdravé holky. Já sama jsem se nedávno znovu vdala. Takhle vše vypadá v pořádku. Ale…po rozvodu starší dcera neunesla náš rozchod a odešla z domu k otci.Jsou to už 4roky. Nikdy za mnou nepřišla a to bydlí o pár bloků dál v bytě, který jsme jí s jejím otcem koupili. On je na tom finančně velmi dobře. Cestuje a starší dceři koupí na co si vzpomene…od vybavení bytu počínaje až po koupi nového auta. Pro neshody s dcerou semnou přestali komunikovat moji rodiče. Stýkají se s ním a s jeho novou ženou. Já to velmi špatně nesu. Nemůžu se s tím smířit. Dceři jsem několikrát volala a zvala ji k nám, ale pokaždé odmítla. Špatně to snáší i mladší dcera…zdá se mi, že život je tak krátký na neustálé dohady a ignorace. Je mi to moc líto, ale bohužel jsem jediná kdo se trápí. Asi bych potřebovala nějakou odbornou pomoc, jen nevím kam se obrátit. Navíc se nechci nikde zviditelňovat. Pracuji jako tisková mluvčí jedné velké společnosti a není jednoduché jít s pravdou ven.

Milá Jano, souhlasím s vámi, že je škoda života na ignoraci blízkých a dohady. Bohužel někdy lidé raději volí svoji pravdu a svůj úhel pohledu před vzájemnou láskou. Motivy bývají různě subjektivně zabarvené. Od vás je poctivé, že si přiznáte bolest nad takovou situací (láska a bolest jsou totiž jediné pravé city v životě). Takže je třeba, abyste udělala: 1. respektovala realitu tzn. pohled a rozhodnutí okolí, a zárověň svoje cítění v té souvislosti 2. ošetřila bolest na emocionální úrovni (4. abyste věděla, že v oblasti nastolení míru jste reálně udělala maximum, mmj. to znamená srozumitelnou komunikaci) (3. pokusit se nalézt přijatelná řešení pro zúčastněné) Jano, ať se obrátíte na kohokoliv v oboru péče o duši a vztahy, neměl by být problém s udržením diskrétnosti (vždyť ani nemusíte rozkrýt svou identitu) tzn., že vaše obava ze zviditelnění se nezakládá na realitě. Přeji vše dobré