Dobrý den, ráda bych Vás požádala o Váš názor. Po dlouhém vztahu s ženatým cizincem jsem nyní svobodnou matkou 2,5 letého syna. Přítel o dítěti věděl, ale nechtěl s námi žít a v rodném listu dítěte není uveden. Nyní žiju se synem sama u mých rodičů v ČR a otec dítěte se s námi setkal pouze 1x, když bylo synovi 1,5 roku. Od té doby ztratil práci, náš kontakt (telelfon, skype) značně prořídl a zatím si jen občas píšeme e-mailem. Žije se nám dobře, o otci zatím nijak nemluvíme, ale vím, že přijde brzy doba, kdy mu bude nutné vysvětlit, proč nemá tátu a nestýká se s námi. Nechtěla bych do syna zasít jakékoliv sémě nevraživosti k otci nebo ke mě nebo případně viny az vzniklou situaci. Poradila byste mi, jakým způsobem dítěti situaci vysvětlit? Děkuji za odpověď.Helena

Milá Heleno, on otce samozřejmě má. Nevraživost v něm nezasejete, pokud i ve vás bude vztah k jeho otci pozitivní ve smyslu: jsem ráda, že jsem s ním otěhotněla… a beru svůj příběh s tímto mužem vyrovnaně. Pro začátek říci srozumitelnými slovy následující obsah: "ano, tatínek existuje, ale protože má jiné povinnosti, nemůže s námi být. Rozhodl se pro život bez nás a já to tak respektuji, přesto jsem ráda, že jsem ho potkala." Nevím, jaký má otec vztah k vašemu synovi, pošle mu občas něco, ptá se na něj? Neuvést ho v rodném listě hmm :(?.