anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den, měla bych na Vás dotaz,který se týká mého přítele.Trpí vnitřním neklidem už dlouhodobě.Bývá nervozní i z banálních věcí,které dělává denně.Pocit sevřeného břicha jako když jde člověk na nějakou zkoušku.Ráda bych mu nějak pomohla-snažím se s ním o věcech muvit,aby se trošku uvolnil,ale je pořád v určitých věcech uzavřený v sobě.Řekla jsem mu ať navštíví odborného lékaře,ale neudělá to,proto hledám nějakou cestu,kterou bych mu pomohla a aby se alespon částečně zbavil těch pocitů neklidu.Nedokáže se uvolnit.Je mu 37 let a neví co vlastně od života chce,tak jestli třeba i to nemá něco společného s jeho stavem.Když je nervozní víc než normálně,tak se ho zeptám na cokoli a hned mi nadá.Potom se omlouvá,že mi vlastně nechtěl ani nadat,že je nervozní atd…K žádnému lékaři ho nedonutím jít,tak jestli by jste mi poradili jak k němu přistupovat,aby se jeho stres neodrážel na našem vztahu a hlavně,aby měl jednou pocit "pohody". Předem děkuji za odpověď..

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Nojono, když vy budete mít hlad, pomůže, že se nají váš přítel? Nepomůže. Svůj problém musí poctivě řešit on. Když to pro sebe udělat nechce, je na vás, zda to budete akceptovat … Samozřejmě, že cesta je, ale on ji musí chtít nalézt, uvidět a vydat se po ní. (Když bude chtít mít hezké svaly, bude muset cvičit… s psychikou je to stejné) Mějte se co nejlépe a řešte zase sebe, co vás trápí, jak sebe netrápit… Držím palce