anonym Personál zeptal se před 16 roky
dobrý den..tak nějak už nevím co s tím…před lety jsem se léčila z depsesí a ted je pocituji zpět…nepocituji..jsou zpět.začíná to nezdarem partnerství…žiji sama s dětma..vždy když by to vypadalo na vztah..skonči to tím,že mám hodně dětí..3.takže sama…živobytí,hypotéka a nakonec začaly problémy s dětma.Zjistily,že jsem na ně krátka..tak že mne nebudou poslouchat…dělají si co chtějí..z toho u mne už vyplynulo,že mladší holku"vrátím"otci at pozná co dokáže.zatím otce berou jako super prádninový odpočinek kde po nich téměř nikdo nic nechce.tady mi musí hlídat nejmladší jejich sestřičku-2 roky…starším je 12 a 14 let..chodím k večeru na 3 hod do práce,ještě k tomu si vozím práci i domů s kterou mi pomáhají a samozřejmě dostávají peníze…ale…prej se nechovám k nim jako matka..chci po nich moc práce..natož že si vůbec na ně dovolím promluvit..a zákazy??,co si to vůbec dovoluji…a alimenty???prej ti tatka dává dost na to abys nám mohla všechno zaplatit…dokáží psych.deptat…nehledě na to,že v prosinci mi končí mateřská a budu bez druhého platu..takže nezvládnu platit…já už fakt nevím co dál.prášky???myslím,že tohle by nebyl problém…ale byla bych pak schopna chodik do práce???????nebyla..vím ,že bych jich vzala víc..až moc..mně by to bylo jedno..a co pak děti..já nevím co s nima bude..psychický tlak je hrozný..ruce se mi klepou..návaly potu..strach..a promluvit si o tom s někým???s kým???jsem tu ve městě sama…zcela sama…nikdo kdo by mne podržel…

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Lilie, život není peříčko, ekonomické tlaky na lidi hodně doléhají a vám se k tomu připojují starosti s výchovou. Zkusila bych vymyslet, jak by se dala řešit ekonomická situace, nebát se řešení, které třeba nebude zcela pohodlné/elegantní, ale přinese úlevu od neschopnosti poplatit střechu nad hlavou. Můžete mi zavolat, třeba vám doporučím nějakého specialistu nebo poskytnu jiné informace, které by vám mohli pomoci. Strachem a úzkostí se situace nevyřeší, jsou to tedy zbytečné emoce, které vás paralyzují. Udržovat sama sebe ve vnitřním klidu je dovednost, kterou je obvykle třeba trénovat a učit se ji. Kdybyste byla z okolí, můžeme se do toho pustit spolu, pohledejte třeba někoho ve svém okolí. Telefonicky poskytnu konkrétnější informace i v tomto ohledu, co je třeba hledat a chtít. Větší množství prášků – je útěk – a způsobíte bol jiným a sobě taky (nesmrtelná duše existuje…) Dětmi se deptat nenechejte: pokud se jim něco nelíbí, mohou jít jinam… Ohledně peněz doporučuji, abyste si s nimi sedla a rozpočet (příjmy, výdaje) si otevřeně ukázali. Držím palce a věřte, že každá situace má řešení, i když je někdy náročné ho uvidět a nemusí být snadné.