Dobry den, > na stranku vasi poradny jsem se dostala pri hledani informaci na tema > patologicke lhanii. Touto poruchou osobnosti trpim jiz od detstvi, da se > rict, ze jsem diky ni prisla o spoustu pratel a nekolikrat si znicila > zivot. Pred dvema roky jsem odjela z Ceske republiky, hlavne kvuli toho > abych mohla zacit znova s cistym stitem, ale nepodarilo se mi to. Bohuzel, > nebo snad bohudik jsem potkala cloveka, na kterem mi moc zalezi, ale uz > jsem mu stihla napovidat spostu lzi o sve minulosti, o sve rodine, o tom > jaka jsem. Ted se tim trapim. Svemu priteli jsem povedela o tom, ze jsem > chronicky lhar, myslim, ze to pochopil, ale nejsem schopna priznat se mu > ke svym lzim, protoze vim, jak hluboko bych v jeho ocich padla. Chci se > vylecit z tohohle soukromeho pekla plneho vycitek svedomi a depresi. Jenze > proste nemam silu. Lzi se pro mne staly kazdodenni drogou a v mem zivote > neexistuje clovek, kteremu bych nelhala. Uvazovala jsem vratit se do ceska > a navstevovat psychologickou ambulanci, pred tim, nez na mesice odjedu, > pokusim se tuto pruchu prekonat sama. Proto Vas zadam o radu a pomoc, > exituje-li nejaka k tomuto rozhodnuti. Rada bych vedela, zdali existuje > nejaky system, osnova k tomu jak krok po kroku bojovat. Moc informaci jsem > na internetu nenasla, vetsinou jsou to vypovedi lidi, kteri se se lhari > setkali, a bohuzel i vetsina vypovedi na mne sedi. > Lzu v nepodstastnych vecech, v tom co jsem dneska delala, lzu neustale a > se lzi se casto uplne stotoznuju. Myslim si, ze podnet k teto poruse bzl v > mem detstvi, protoze jsem vyrustala v neuplne rodine, kde bylo take > psychicke nezdrave prostredi. Sebereakci jsem shopna pozorovat, ze me lzi > vetsinou tihnou k tomu, zmenit si svou image, vydavat se za nekoho kym > nejsem, byt zajimava, protoze mam natolik slabe sebevedomi, ze si neverim, > ze bych to zvladla sama se svym originalnim ja. > Omlouvam se, ze dotaz nebyl vystizny a strucny, tezko vsak o mem problemu > pisu holymy vetami. > Dekuji za radu, Darina L

Milá Darino, o osnově nevím (to neznamená, že neexistuje). Zkusíme ji tedy spolu vytvořit? Rozhodnutí máte na 100%? 1. Každopádně potřebujete odvahu. 2. Potřebujete se zamilovat sama do svého skutečného já. A ted je potřeba naplnit tyto dva body. Napište si, co se může stát, když začnete mluvit pravdu. Jste ochotná toto riziko podstoupit? Řeknete pravdu příteli o své minulosti a rodině? Jak moc si pravdy vážíte? Pokud do toho rizika nejste ochotná jít, "vyléčení" není blízko. Samozřejmě je nutné přijmout svou minulost, rodinu taková, jaká je… (za vaše lhaní není zodpovědný nikdo jiný než vy) Když zjistíte a prokážete, že odvahu máte, můžeme pracovat dál. Držím palce