anonym Personál zeptal se před 16 roky
Dobrý den.Mám problém s mamkou.Od puberty mě pořád hodně peskovala a byla dost přísná.Ještě mám 2 st.sourozence,ale opravdu si nejsem vědoma,že by na ně byla,také tak přísná.Já nevím,proč tomu tak bylo a je.Když se mi v 25 letech narodili děti,tak se ten docela ledový vztah trošku zlapšil-začali jsme se bavit o dětech a zdálo se mi,že mě maminka už tolik nedává na jevo,že jsem neschopná a k ničemu.Nyní je dětem 3 a pul roku a zdá se mi,že se opět vše vrací do normálu(ledového vztahu).Jsem s toho dost smutná a i v noci kvůli tomu nemohu spát a pořád přemýšlím,kde dělám chybu a mám hrozné výčitky,že dělám já něco špatně.Myslím,že i dost v tom hraje roli moje st.sestra,která s maminkou bydlí+ její 2 děti a já bydlím 30km daleko.Mamka pořád mluví o sestře a jejich dětech,jak je to s nima všechno fajn a když přijedu já s manželem a dětma,tak je všechno špatně.My bydlíme v nájmu-to je špatně.My máme ubrečené děti-to je špatně,My neděláme na zahradě-my se válíme v bytovce-to je špatně.Prostě,už se bojím,cokoli říct.Už se mi na návštěvy ani moc nechce jezdit.Ale mám šílený výčitky-vždyt je to moje máma!Poradíte,co mám dělat?Díky za Vaši radu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 16 roky
Milá Nikito, obecně platí, že mezi dětmi a rodiči je pouto. To pouto však často nebývá čistou láskou. Také se stává, že děti, které jsou milovány méně, své rodiče milují a stále se snaží sebe změnit tak, aby se rodičům zalíbili, přestože sebe tím mohou poškodit. Nemusíte špatně dělat nic. Je potřeba přijmout stav takový jaký je. Doporučovala bych vám léčebné meditace na uzdravení zraněného srdce, které by měly vést ke smíření a dobrému spánku. Důležité je, aby vy jste si vážila sama sebe, nebičovala se výčitkami… (mmj. vzpomeňme na týrané děti, které své rodiče bezmezně milují, považujete to za zdravé?) Budet-li chtít se mnou na uzdravení spolupracovat, můžete mne samozřejmě kontaktovat. Přeji vše dobré.