anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den,píši vám,protože mám porblém se svým přítelem!Žijeme spolu skoro 2roky a nemuzu si na nej v nicem stezovat,je spolehlivy,pracovity,milujici..jen jedina vec,ktera nas vztah zzira je agrese zpusobena alkoholem!Pritel neni zadnej alkoholik,doma si ani pivo neda!ale jakmije jdem nekam za zabavou,treba na diskoteku,tak jakmile zacne hodne pit,stava se z nej neovladatelny agresor!Porad se chce prat a je agresivni,nadava a nejde ovladnout!Uz nekolikrat jsem si s nim o tom promlouvala,ale rekl mi,ze ma vzdy v tomto stavu uplne zatmeni pred ocima.Nedavno bylo to tak,ze jsem sli na diskoteku a on se zase hodne opil,snazim se ho vzdy zkusit ovladnout a rikat mu aby uz nepil,ze ma dost,ale on neposloucha a pije dal!pak se dostal do takoveho stavu,ze se chtel prat,kamaradi se snazili ho zadrzet,ja u nej stala,uz jsem psychicky nemohla,brecela jsem a kricela ne nej,at toho uz necha!Ale on doopravdy asi pul hodiny mel takovy stav,ze ho drzeli venku dva kamaradi a snazili se ho uklidnit,ale on stale kricel a nadaval at ho pusti,ze se chce prat!Nejvic me na tom vadi,ze ani ja ho nedokazu ovladnout!snazim se,ale doopravdy to nejde!nikdo to nedokaze ho uklidnnit,vzdy musime pockat az to odezni.coz muze nekdy trvat i hodinu!nevim co mam delat,uz nekolikrat mi slibil,ze se ovladat bude a ze nebude tolik na diskotece pit,ale proste to nedokaze!miluju ho a chci mu pomoct,ale jak??prosim poradte!!dekuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Marlinko, při čtení Vašeho dopisu mne napadalo, že pomáhat můžeme skutečně jen tomu, kdo o to stojí a Váš přítel o to nestojí. Takže mi připadá, že potřebujete chránit sebe. Ve chvíli, kdy se opíjí, je třeba se od něj odpojit, nejlépe na takovou akci s ním ani nejít. On informace o sobě má, jak s nimi nakládá, je jeho starost. Podle mého by se měl rozhodnout nepít a vyhledat psychoterapeuta, ale ani jedno rozhodnutí neučinil, tak není moc moudré brát jeho starost na sebe. Vy ho skutečně nemůžete ovládat… Přeji vše dobré.