anonym Personál zeptal se před 15 roky
> Dobrý den chci se zeptat – mám 14litého syna chodí do 7. třídy > běžné ZŠ má vypracovaný individuální učební plán na všechny > předměty, doma se připravuje , úkoly za moji pomoci zvládá , s > chováním problémy nemá.Jak je možné , že věci ,které ho zajímají > se brzy a sám naučí a pamatuje si .Baví ho fotbal -zná hráče ,v > jakém klubu hrají , kdy se narodily , zajímají ho horoskopy hned > si zapamatuje co je tipické pro jaké znamení.apod . Ale v > dějepisu si nezapamatuje letopočty , události musíme se to učit > společne a to jsme rádi když dostane 4. to samé je i v jiných > předmětech Říkají že má sníženou inteligenci , ale když vidím > doma co zná , co si sám přečte a jak se to naučí ,tak si to > nemyslím.Jen mě zajímá jak je to možné?

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Diano, takto na dálku se vyjadřovat k inteligenci vašeho syna je velmi obtížné, přestože jste se jistě snažila uvést důležité informace, mnohé mi v nich chybí. Vaše zkušenost významně potvrzuje, že motivace, tedy volní složka osobnosti hraje důležitou roli při rozvoji člověka. Osobnost člověka je možné popisovat z mnoha různých úhlů pohledu, je možné testovat různé jeho dílčí oblasti. Na lidech velmi ocenuji proaktivitu, bez které nelze uplatnit a rozvíjet jakékoliv vlohy člověka. Kdybyste chtěla podrobnou interpretaci synova potenciálu, bylo by dobré, abyste se obrátila na místo, kde syna testovali a požádala o podrobnou interpretaci případně o doplnění testů. Také je možné provést retest. Syn může být oslaben v oblasti matematického úsudku, ale oblast mechanické paměti může být dobrá. Také se můžete věnovat nalézání a odstraňování bloků v oblasti energoinformační.