Dobrý den, mám 10 letého syna. Již od první třídy máme problémy s pozorností. Psycholog nám tvrdil, že se to upraví. Syn je levák a byl přenášené dítě. Ve škole má ,ale dobré známky. (Měl jen 4 dvojky ve 4.třídě).Máme problémy se zatajováním známek. Už několikrát jsme, ale mluvili ,že není důležitá známka,ale to zatajení. Bohužel to, ale pokračuje dál. S paní učitelkou spolupracujeme. Jen nám oznámila, že náš syn má snahu se kamarádit s klukama, kteří šikanují. Náš syn je velmi citliví a po našem dotazu, proč se chce kamarádit s těmito kluky ,nám řekl, že se cítí ve škole sám a nemá , žádné kamarády. Po týdnu začal více kamarádit s děvčaty. Řekl nám, že si s nimi rozumí více. Nemusí dělat, žádné ,,pitomosti" aby se jim zalíbil. Dnes ráno nás vyděsilo,co provedl. Na stěnu vyryl MTLPBD. Nejdřív jsme nevěděli co to znamená. Pak nám to došlo. Jsou to začáteční písmena naší rodiny. Nevíme jestli je to normální. Proč to dělá. Jestli to je volání o pomoc nebo zoufalství. Co máme dělat. Moc děkuji za názor.

Milá Šárko, je hezké, že o synovi přemýšlíte, věnujete se mu, povídáte si s ním a spolupracujete s třídní učitelkou. Podle všeho je syn konfrontován s hledáním sebe sama a s hledáním místa ve společnosti, tak jako každý člověk. Je dobře, že vedle sebe má lidi, s kterými si o tom může povídat, sdílet své poznatky a zároveň mít zdravých norem. Proč vyryl počáteční písmena rodiny na stěnu nevím, zeptat se ho by byl kus k objasnění. Rozhodně není prvním ani posledním dítětem, co píše na zeď. (bylo by dobré pracovat s vašími pochybnostmi a nejistotami). Přeji vše dobré.