Dobrý večer, ráda bych Vás poprosila o radu. Je mi 18 let a mam problemy s rodiči. Na první pohled se to zdá jako maličkost, ale mě to docela trápí a už si s tím nějak nevím rady.Hrozně se trápím tím jak se ke mě rodiče chovají. POřád mě mají za tu malou holčičku. Když chci někam jít s přítelem (oba ho dobře znají a velice dobře s ním vychází) tak je hroznej problem v kolik mam prijit domu. Vikend s partou na chate nebo neco podobneho je absolutne nepripustne. Uz delsi dobu na sobe pozoruji ze mi chybí takové to pohlazení, pochválení za něco, otázky jak se mi libilo. Nevim, prijde mi to dost hloupe, ale ja uz si vazne nevim rady. Vím, že by pro mě rodice udelali vsechno, ale chci taky trosku volnosti, trosku pochopeni, přece nebudu porad ta mala, která travi vecery s nima u televize.

Milá Jano, někdy rodičům dělá potíže důvěřovat svému dítěti a přijmout to, že dítě je za svůj život zodpovědné. Chápu, že pokud rodiče podporují tvoje vzdělání, že za to něco chtějí např. školní výsledky, pomoc v domácnosti. Když se rodiče zapomenou zeptat, jak se ti něco líbí, můžeš rozhovor na to téma začít vést sama. Bylo by hezké, kdybyste si s rodiči uměli uvařit např. kávu, společně si sednout a vyprávět. To by byla vhodná atmosféra i na to, abys jim popsala, jak se v současné době cítíš a co bys ráda. Pokud to touto cestou nejde, je možné požádat o spolupráci školního psychologa nebo nějak se dohovořit na společné návštěvě u psychoterapeuta, může tě v tom podpořit třeba babička? teta? strejda? Držím palce.