Dobrý den, mám takový problém. Chorobně žárlím na moji partnerku,ted nastoupila do zaměstnání a je to ještě horší. Snažím se ovládat,ale moc mi to nejde. Když to chci řešit tak řekne,ty jsi byl vždycky takový.Další problém je to, že když ted začala chodit do práce a já podnikám sám (dřív jsem ji více méně zaměstnával já)je jako když ožije,muže se v nové práci přetrhnout a já se "plácám" sám. Moje žárlivost je asi taková, že návštěva mé manželky u ženského lékaře pro mne byla utrpení. Odsoudit sám sebe mužu, je to jednoduché,každý mluví o tom jak je to hrozné žít z někým kdo žárlí,ale jak je žárlivci na to už nikdo nemyslí. V našem okolí jsme poměrně žádaní. Manželka je tolerantní, dříve jsme měli dokonce i společnou známost, ani jeden z nás nebyl "svatý". Ale ted cca 5let jak se říká "sekám latinu". O to víc mám pocit že manželce něco chybí.Nevím,je to taková směs divných nepříjemných pocitu ve mě. Dá se tak "žít"? A nebo to řešit s odborníkem? Děkuji za odpověd Michael

Milý Michaeli, žít lze i v malejch botách, ale není to ono ;), to cítíte. Pokud se rozhodnete spolupracovat s psychoterapeutem, je třeba počítat s tím, že vás čeká kus práce na sobě samém, že proměníte něco ve svém nitru a pravděpodobně, že se to nestane za jedno setkání. Tak jako angličtina se lépe učí s lektorem, s rozvojem psychiky je to stejné. Pokud se rozhodnete spolupracovat se mnou, ráda vás uvidím. (další možnost je, abyste si sehnal literaturu, která se týká žárlivosti a při její četbě můžete zkoušet proměny sebe…)