Dobrý den, mám problém se společným bydlením s rodiči.Bydlíme s maželem a s jeho rodiči ve společném domě.My máme horní patro,oni bydlí ještě se dvěma syny dole.Dům je dosti otevřený a vše je slyšet(i to co slyšet třeba nechcete,nebo nechcete aby bylo slyšeno).Rodiče manžela vůbec nerespektují naše soukromí a manžel jim neumí nic říct.Mě to strašně ničí,brečím každý večer, mám dvě malé děti 3roky a 5měsíců.Starší syn pořád na babičku a dědu volá i to mě štve.Děti jim "půjčuji",ale chci,aby žili s náma,nevím jestli mi přesně rozumíte.Ještě ke všemu se mi zdá,že babička na něj působí psychologicky,úplně mu vymývá mozek.Pořád jenom já jsem babička Hani,já jsem babička Hani.Když mu potom moje mamka koupila hračku a někdo se syna zeptal od koho to dostal,říkal od babičky Hani.Já vím,že je to jenom pohled z mojí strany,ale prosím, poraďte mi, co mám dělat.

Milá Olo, bylo by dobré, kdybyste situaci probrala s manželem a řekla mu, jak se cítíte. Měl by vám pomoci vymezit hranice vaší domácnosti, po kterých tak toužíte. Patrně nemáte pocit, že prarodiče akceptují a respektují vaši autonomii, což je porušení zdravého řádu generačního soužití. Když mají mladí pocit, že je starší respektují, pak je pro ně snadnější spolupracovat při výchově apod… Můžete požádat manžela i o společnou návštevu u psychoterapeuta… Až budete mít za sebou tento krok, můžete znovu napsat, jak se daří a jak se situace vyvíjí…