anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den,cítím se v pasti a spoutaná,poradíte mi?Moje maminka se už přes 5 let nebaví s mojím tatkou.Bydlí v jednou domě(táta nahoře,máma dole).S rodiči bydlí ještě sestra s dětma.Další sestra bydlí 1km od nich a já bydlím 15 km od celé rodiny.Moje mamka chce jít bydlet se setrou a dětma do domu po dědovi a mě a manželovi chce dát dům ve kterém jsem vyrůstala(i s tstínkem).Jenže já jsem už z domova 7 let pryč(bydlíme v nájmu) a už se mi domů nechce vracet.Zapustila jsem tu kořeny.Mamka o tom nechce slyšet a spíš si myslím,že nás děti,chce mít všechny pohromadě v blízkosti sebe.Když dům odmítnu,tak vím,že mamka na mě bude naštvaná a budu ta špatná(protože dům nechám schátrat).Ona si myslí,že pro nás to bude to nejlepší(proč bychom taky byli v nájmu,když můžeme mít dům,že?),jenže já se tam ani nechci vracet,kvůli vzpomínkám z dětství,když se naši jen hádali atd…Tak ,kde ted bydlím,jsem relativně spokojená(máme svobodu a klid na výchovu našich dvou dětí).Mamka je ten typ,když se jí odmítne,tak to je hned¨ohen na střeše¨.Docela se cítím v pasti.Také bychom chtěli dům,ale svůj,nový a dál od rodičů.Nevím,co mám dělat už i kvůli tomu všemu nespím.Děkuji.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
MIlá Nikito, to, že se budete ničit "trápením se a nespaním", situaci nevyřešíte. Vy máte plné právo říci: "Drahá maminko, děkuji ti ta péči, ponech ale na nás, jak si zařídíme život. My nejlépe víme, co je pro nás nejlepší. Mám tě ráda, a pokud se na nás kvůli tomu naštveš, bude mne to mrzet, ale jinak to nejde. I tobě přeji, abys byla štastná v tom, co si pro sebe vybereš." Držím palce, necht se vám podaří udržet klid pro vlastní rodinu a pro sebe.