anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý večer, potřebovala bych poradit, bydlíme s "partnerem" necelých 7 let spolu, máme 2 malé děti, nejsme oddání,ale poslední 3 roky se hodně změnil,často chodí za kamarádem, dává přednost jemu před rodinou a dětmi, jede z práce zajede za ním, kamarád je o hodně starší než "muž" ale ten ho prostě zbožňuje, mně nezavola, aby řekl kde je a s kým a kdy se vráti, já doma čekam, mám o něj strach, ten kamarád by mohl být jeho otcem, občas odjede něco zařídit na večer a vrátí se k ránu, opilý a ani mi mezitím nezavola, že se někde zdrží, že někde je (stává se to tak 2-3x do měsíce), nevím co mám dělat, když ho prosím ať mi aspoň zavola a sdělí kde je, tak řekne, že je to trapné, že stejně budu naštvana, a když to nedělal doma rodičům, tak s tím nebude začínat teď, že ho prostě nezměnim. Hodně je vázan na toho kamaráda a tím se oddaluje od rodiny, už nevím co dál, já ho mám ráda je mi s ním dobře, on říká že mě taky má rád, nechci rozbit rodinu a zničit vše co máme a nechat děti bez otce! Prosím pomozte, předem děkují za jakoukoliv odpověď! A.Samková

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá AS, nevíme, co vede partnera k takovému jednání. Jeho věta: "že je to trapné, že stejně budu naštvana, a když to nedělal doma rodičům, tak s tím nebude začínat teď." je nedospělá. Dospívající dítě se vymezuje vůči rodičům třeba tím, že odmítá dávat o sobě informace… dospělý člověk, který žije s partnerem, kterého si váží, nemá problém sdělit o sobě základní informaci kdy přijde (příp. kde je). Druhý partner by neměl vyčítat, pouze třeba konstatovat, že mu je líto, že spolu a s dětmi tráví málo času… v podstatě ale je třeba akceptovat, že druhý má i jiné zájmy než rodinu … je třeba nalézt "polohu", která bude přijatelná pro oba… Pokud ostatní čas (kromě 2-3dnů v měsíci se máte hezky) je pro Vás hezký a nechcete situaci zhoršovat, přijměte tento fakt, nevyčítejte … Když nebudete plná výčitek, můžete si po kamarádsku s partnerem popovídat, co mu vztah s tím kamarádem dává…