Dobrý den, s manželem jsme 19. let spolu, máme dvě děti 18 a 12, celkem v pohodě. Manžel dělá v lese. Má stroje na přibližování dřeva, koně, spoustu zájmů jako je myslivost, kynologie, exotické ptáky apod. Já mám také své zájmy, zcela odlišné cvičení, zpěv, čtení, na stará kolena jsem začala s angličtinou. Společné zájmy nemáme. Teď k našemu problému, teda spíš mému, protože muž prý problém nemá. Muž nemluví, neřekne mě kam jede, jestli má nějaký problém nevím, nespí se mnou, nedokáže mě ani pohladit. Když se ho na něco zeptám, tak mě odpoví k čemu mě to bude. Zeptám se kde jsi byl, odpověď : bude ti líp, když ti to řeknu? Nikam spolu nechodíme, buď je unavený nebo nemá čas. Pokud jde se svými přáteli, únava mizí. Vím, že jinde problém s mluvením nemá. Dost často si smskuje s kamarádkama, posílá jim pozdravy na dobrou noc a na mě se často ani nepodívá. Loni jsme byly na dovolené, kterou domluvil on, týden nevylezl z pokoje, takže se synem jsem byla jenom já. Když jsem ho upozornila, že tam má kluka, tak se urazil, protože ON nám zaplatil luxusní dovolenou ( na Vranově ) a já jsem psychopat, který by se měl léčit. Když jsem se začala chovat jak on, tak ho nemám ráda a hned mám chlapa. Jsem mu naprosto ukradená a jsem z toho unavená a špatná. Nevím co dál. Prosím poraďte. Když jsem se zmínila o poradně, vzal to jako dobrý vtip, on problém nemá a když já jsem blázen, tak ať se léčím. Pohrození rozvodem taky nepomohlo, prý je mu to jedno, ať ho vyplatím. Díky za odpověď

Milá Vendulko, vaše věta o pohodě se asi vztahuje k dětem, že? Jinak partnerský vtah mi v pohodě nepřipadá. Můžete ho vyplatit? Můžete rozdělit bydlení na dvě domácnosti?V partnerství platí: aby byla v partnerství rovnováha, je třeba, aby oba partneři dávali stejně – aby stejně spolupracovali – sama jistě víte , že je únavné cokoliv řešit, když nechtějí obě strany. Z vašeho psaní mám pocit, že se k vám manžel nechová s úctou a to je špatné…Pokuste se přenést a věnovat pozornost sobě a dětem, manžela nechte svobodně konat … nechat ho být …. Sebe uvedte do harmonie, klidu. Bylo by dobré, abyste společně zašli k psychoterapeutovi, nebo alespon abyste ho vy sama vyhledala za účelem vnitřní harmonizace. Pokud sebe vyladíte, bude se Vám situace řešit s větším přehledem a klidem… také s terapeutem můžete vhodně formulovat dialogové věty vůči partnerovi… Přeji vše dobré a držím palce