anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den,mám kamarádku Danu,kterou v dětství matka psychicky týrala.Minulý rok se Dana po 23letém manželství rozvedla.Manžel si našel novou partnerku se kterou nyní žije.Do rod.domu kde žil s mojí kamarádkou,ale stále dochází,protože mu patří1/2a dělá problémy.V před rozvodovém období si našla Dana ženatého o 22 let staršího přítele.Ten jí pomáhal a podporoval jak psychicky,tak finančně.Po nějakém čase,ale navázala kamarádský vztah s bývalým spolužákem Petrem,který byl rozvedený.Občas ji navštívil,nebo spolu vyjeli na kolech.Ženatý přítel začal hodně žárlit a hlídat ji.Rozešla se s ním a vzápětí si k sobě nastěhovala-to už byla rozvedená -spolužáka Petra.Ženatý expřítel mu poslal všechny účty a seznam věcí,které za mou kamarádku zaplatil a přeposlal mu všechny SMS zprávy a maily,které mu poslala.Petr jí a to trvá již několik měsíců dělá přednášky o tom jak je zvrhlá,že se nechávala starým dědkem vydržovat atd.Kontroluje jí věci,staré fotky,počítá kolik má kosmetiky,prohlíží maily,kontroluje jí jak smrká,jak se obléká,jak sedí,počítá léky a zakazuje jí je brát i když je má od lékaře a léčí se už léta.Nemohu vypsat vše,ale kamarádka kdykoliv se s ní setkám pláče a vypráví mi o jeho chování.Bohužel jsem byla několikrát svědkem jeho vulgárních scén.Když se jí ptám proč si to vše nechá líbit,ať se brání a řeší to,odpoví mi jen že to neumí a že ho už ani neposlouchá.Mě to už ale také psychicky trápí a ani se mi nechce s ním vídat a stále dokola poslouchat stejné nářky,když nic neřeší.Toto jsem jí i řekla.Vždyť ona si neváží sama sebe.Prosím o váš názor jak se mám zachovat.Děkuji Pavla

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Pavlo, ona vám řekla, že to neumí, učit se to pravděpodobně nechce a že ho neposlouchá – což je docela dobrá obrana – tak jí to patrně nevadí – ona je raději s ním, než aby byla sama, život s ním ji připadá snesitelnější než bez něj… je na vás, zda přijmete roli, že ji občas vyslechnete – nic jiného po vás nechce, nechce řešení – to je třeba si uvědomit. Přijměte svou bezmoc v této situaci… nezlobte se na ni, na něj ani na sebe… Přeji vše dobré