Dobrý den, mám problém se svým bývalým přítelem. Rozešli jsme se po dvou letech, kdy jsme spolu částěčně i bydleli. Rozchod byl poměrně dlouhý a složitý. Navíc přišel krátce po tom, co se přítel začal po 10 letech bavit s rodiči a nastal proto, že se začal opět vracet ke starému životnímu stylu, chlast, kamarádi a tak. Je mu 32 let. Měl i dorgovou minulost (pervitin), ale trvala jen úůl roku a už je to asi 8 let a vůči drogám se od té doby velmi ohrazuje. Nejlepší asi bude, když sem okopíruju svoji zpověď ze serveru zpovednice. Dneska sem se viděla s bývalým, potřeboval s něčím poradit a tak sme šli do hospody. jen tak na pokec. Njede mi o to, jak dával jakoby přehnaně okatě najevo, že už spolu nejsme. Ale potom jsme šli spolu ven, pravda, že už nebyl zrovna střízlivej, chtěla sem s ním mluvit sama, o svých problémech.. Ale o čem chci psát – v poslední době je fakt divnej. Dal se ještě víc na chlast, což bych chápala. Trávu hulí už od asi 15. Ale chová se ted divně – nejen že mi řekl, že mě miluje, ale nechce stáhnout do svejch sraček, ale přitom s tím nebojuje. To bych taky snad chápala, že je výmluva. Ale říkal mi třeba, že ho obtěžoval jakýsi bývalý známý, jakási smažka a že mu psal ve tři ráno, přitom mi ty sms ukazoval a byla tam doba třeba 10 večer, když sem mu to řekla, on na to, že mu teda ráno volal. já jsme mu řekla, že ho měl poslat do píp a on zase že to nejde, že ho urazil nebo co a že ho stejně zabije… no v těch sms jo, ale jak ho může někdo takovej urazit? Další věc, třeba mi říká, že v 10 hodin v pátek byl někde, pak mi řekně, že byl úplně někde jinde -jednak jako bývalé nemá důvod mi zapírat a jednak on mi třeba řekne, že byl v hospodě a potom, že byl dělat – logické, kdyby se prořekl, by to bylo naopak. Nebo dneska mu píšu že sorry za trochu pokažené odpoledne, ale pomohlo mi. Všechny pozdravuj. Odpověď: Díky za přání, ale já už jsem mimo dobrý (nebo prijatelny nebo pozitivni nebo tak nejak) vliv. Já? Jaký vliv, nějak si nerozumíme. Chápu to tak, že už so doma a nemáš koho pozdravovat? Odpověd: Doufám, že jsi dobře dojela domů a neměj černé myšlenky, stačí že jsme na cestě temnoty já a nevzpomínej ve zlém. To nejsou přece odpovědi na ty zprávy! Taky říkal, že si koupí za spoření pistoli na cikány,,, Bojím se o něj i jako o kamaráda, připadá mi o divný, chová se tak poslední měsíce, po rozchodu se to zhoršilo… bylo toho na něj moc… a co jsem stihal poznat jeho máti (viděla jsem ji dvakrát a to byla po rozvodu), tak měla na stole antidepresiva (neurol a trittico) a podle toho, co jsme o ní slyšela, tak možná lehkou schizofrenii, prý byla náladová a jednala nevypočitatelně. Mám o toho kluka strach Ještě k tomu dodám, že většinou píše normální zprávy, ale někdy v smskách koketuje se sebevraždou a nevím, možná to jen, když je opilý (tipla bych i náběh na alkoholismus), ale jak se říká, in pivo taky veritas… Děkuji moc za radu a mějte pěkný den Soňa

Milá Sono, ptáte se, co se svým strachem nebo na něco jiného? Příběh působí tak, že se opravdu ubírá nedobrým směrem, je si toho vědom – můžete ho občas povzbudit, podněcovat k sebelásce a lásce vůbec, k úctě k životu… nabídnout třeba kontakt na aktivní a pozitivní trávení času… nečekejte od něho, že s vámi bude adekvátně řešit vaše problémy… Být pro něj spojnicí s informacemi o zdravém životě ano, ale zodpovědnost za něj nemůžete přebírat … důvěřujme tomu, že vše, co se děje, je dobré, že on si svou cestu vybírá… Držím palce