Dobrý den, prosím o radu, manžel mě dva dny před novým rokem oznámil, že chce být sám, už jsem sice tušila, že není něco v pořádku, snažila jsem se s ním komunikovat, ale u manžela byl problém v komunikace. Nechtěl nikdy nic řešit, otravovalo ho to a chtěl mít klid. Jsem toho názoru, pokud je ve vztahu nějaký problém, řešit by se měl. V našem manželství byly problémy, ale né takové, aby to vedlo k rozvodu. Tu dobu jsem byla ve velkém stresu jak v práci, tak i doma, věděla jsem, že můj manžel není spokojen, ale na dotaz, co se děje a zda je vše v pořádku mi bylo vždy odpovězeno, nic se neděje. Manžel byl půl roku taky hodně ve stresu v práci, neměl ani žádnou náladu někam chodit, přijel domů a koukal na televizi, bylo na něm vidět, jak moc se nudí, ale nedokázal vymyslet nějaký plán, náš vztah byl ve stereotypu a i když já se snažilo to oživit, manžel už nereagoval. Už jsem nemohla koukat, jak se můj muž trápí něčím, co dodnes nevím a tak jsem i přes to, že mi nebylo dobře odešla z našeho bytu, ale jen kvůli mému muži, aby byl tedy sám a v klidu. Po dobu tří týdnu jsem vlastně nevěděla na čem jsem, až jsem tedy přijela domů a čekala na něj, ten den mi oznámil, že se chce nechat rozvést a duvod byl, že si ve 32 letech uvědomil, že chce být sám. Situace je dnes taková, rozvod nepodal i když si za ním stojí a chcem se dohodnout a netahat to před soud. Snažila jsem se naše manželství zachránit, ale nepodařilo se. S manželem se intimně stýkáme, pokud jedu domu, napíšu mu, že budu doma, nechci aby přišel domů a zjistil že jsem tam já a odjel, to by bylo pro mě moc nepříjemné. Muž bydlí u svého kamaráda a vždy přijede ráno a vyspí se se mnou.Chová se velmi příjemně. Dnes mi poprvé sám od sebe dal pusu na rozloučenou a byl starostlivej, nevím co si mám o tom myslet, už jsem tak unavená, že se ho bojím na cokoliv zeptat aby mě to ještě víc nebolelo. Manžela velmi miluji a nechtěla bych o něj přijít. Zeptala jsem se ho, proč se mnou spí a odpověd zněla, spím s tebou prozatím. Nemohu si pomoct, tu chvilku co jsem s ním jsem šťastná že mě objímá, ale poté je mi strašný smutno, hrozně se tím trápím, tohle prožívám celých 6 měsícu a nevím, jak z toho ven, jak si ho zpátky získat, nebo tedy se nechat rozvést a mít klid. Pořád si říkám, že asi to bude chtít čas a také vím, že probírat něco, co bylo bych s ním neměla, jinak ho odradím, navrhovala jsem i poradnu, ale bez úspěchu. Tato situace mě velmi stresuje a od začátku roku jsem zhubla 15 kg, neumís se radovat ze života, strašně se tím viním a kladu si otázku, proč, bohužel můj muž mi neumí pořádně vysvětlit důvody jeho rozhodnutí. Touto cestou Vás prosím o radu, co by bylo asi správné udělat. Předem Vám moc děkuji Malá

Milá Janinko, úplně chápu, že tomu nerozumíte a jste rozbolavělá a unavená, stále se totiž otevíráte a dostáváte "tavky" – jako upozornněí, že se máte zavřít… Taky Vašemu muži nerozumím – rozumím tomu tak, že je zmatenej, nezralej, neukotvenej… a taky je sobec, protože na to, aby věděl, že vám způsobuje trápení, nepotřebuje mít "vysokou". Chápu, že vás zajímají jeho pohnutky, ale ty se nemusíte dozvědět, je třeba to vzít tak, že "protože!". Potřebovala byste začít přitahovat svoje srdíčko k sobě, nenechávat ho u něj … soustředit se na sebe, dělat si radost – sama, s jinými lidmi… pokud jste z okolí, zastavte se, uděláme spolu mentální cvičení, které vám v té věci může pomoci. Držím palce