anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobry den, potrebovala by som velku pomoc od vas ani neviem kde zacat. 2roky zijem s priatelom v zahranici. Nase zaciatky boli krasne, perfektne. Potom sa to zacalo komplikovat mojou povahou. Z detstva mam depresie kvoli ocovi ktori casto byl moju mamu a chodil opity domov. Robi to do dnes aj ked sa par veci pozmenilo. Je to lepsie alebo neviem ako to povedat proste to uz neni take ako to bolo u mna doma myslim. Mam povahu po ocovi som vybusna a temperamentna a kazim si vztah na ktorom mi velmi zalezi. Som ziarliva neuveritelne a vyvolavam hadky. Moj partner je cely tyzden v praci co ho ani nevidim a cez vikend chodi este na brigady takze ani cez vikend ho poriadne nevidim. A toto mu vycitam lebo chcem aby so mnou travil viac casu. A on to nechape. Medzi nami s priatelom boli aj zle hadky take ze mi povedal ze sa mam zbalit a odist ze chce klud ze mu za to jeho nervy nestoja. A teraz ked sa snazim spravat normalne dajme tomu dva tyzdne som v pohode bez hadky nic ani slovo vycitka on to nevidi vidi len to ze co bolo predtym ako sme sa predtym hadali a co som mu vsetko hnusne povedala. Ale ked som v pohode to nevidi. Sex nemame uz asi mesiac. Vobec ma nechce aj ked sa ho snazim zvadzat alebo co ale on nic. Vravi ze ma lubi ale ja mu uz neverim neviem co mam robit som uplne mimo. Ja ho lubim a nechcem o neho prist. Lenze on sa sprava uz inak. Stale je v praci. On kamaratov ani kamaratky nema tak o neveru sa nejedna to som si ista. Len proste straca zaujem. Ale ked som mu povedala tak preco so mnou este si preco ma tu chces preco nemam ist prec tak povedal lebo aj napriek tomu co sa medzi nami stalo co som urobila ma lubi, ale ja mu uz neverim clovek ked lubi sa sprava inak. Neviem som na pokraji so silami a neviem ako dalej. Neviem ci sa mam odstahovat a nechat ho tak proste ist dalej nech je stastny s inou alebo neviem. Uz dalej nevladzem takto naozaj nie. Trapim jeho aj samu seba a to ma najviac ubija nedokazem sa potom sustredit v praci na ktorej mi velmi zalezi. Ked sa pohadame alebo nie sme v pohode nedokazem vykonavat moju pracu najradsej by som bola doma v posteli a preplakala cely den. Viem ze vacsiu vinu na tom vsetkom mam ja lebo on bol uplne v pohode zo zaciatku ale ja som mu vsetko vycitala a ziarlila. On nenavidi ked ziarlim lebo nic zle nerobi. Ale ja prehnane ziarlim aj na jeho rodinu co je uz chore si myslim. Neviem ako sa zbavit ziarlivosti neviem ako to znovu vsetko vratit spat on vravi ze to bude stale to iste ze sa nezmenim a cely nas vztah bude stale dookola to iste. Ale ja uz nevladzem ked sa snazim on nic nevidi, ked je zle tak vtedy mi to vycita ze som zla na neho alebo co tak co odo mna chce nechapem to nechapem uz nic. Prosim vas o pomoc prosim pomozte mi. Nedokazem dalej takto zit nedokazem chcem byt stastna ale nejde to. Nechcem o neho prist lebo viem ze je to skvely clovek. On by ma nikdy nepodviedol ani nijak inak nezranil dal by mi modre z neba predtym teraz uz je to ine a je to menej a menej.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Petro, je třeba, abyste se stáhla. Vytváří se ve vašem vztahu atmosféra, která dusí… láska je dobrovolná, nelze ji vynutit… Vzájemné vzdálení se fyzické i psychické to nezhorší – může vytvořit prostor, které umožní přirozenou změnu… Vím, že to bolí, ale to, co děláte je zoufalý pokus poručit vodě téci do kopce a tento marný boj Vás jen více vyčerpá a zničí… Doporučuji spolupráci s psychoterapeutem, může Vám pomoci nalézt stabilitu v sobě. Držím palce.