anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den. Je mi 42 let a dlouho zápasím s problémem s kterým nemohu pohnout.Prosím Vás o radu. Můtj manžel často při milování selže. Poslední dobou se tato situace opakuje neustále. Stávalo se mu to v začátcích našeho vztahu,ale potom se vše urovnalo. Jsme manželé 22 let. Dceři je 20 let a dává mi za vinu, když vidí, že to mezi mnou a manželem není v pořádku . Pro mne je už tato situace neůnosná. Trpím,tím že mi manžel nic nechce vysvětlit a tak žiji v neustálém strachu a napětí,vše ale velice zhoršuje to, že si mé děti, které opravdu miluji myslí, že je to mou vinou. Hádky jsou v naší rodině častým hostem, ale já si nemohu pomoci- vím,že není vše v pořádku s mužem a nechci dětem ani sobě neustále lhát a hrát divadlo. Manžel nic neřeší,rozvést se nechce vysmívá se mi,že pokud se mi to nelíbí,že se mám rozvést, jemu to takto prý vyhovuje. Jinak se chová vcelku dobře, ale po dětech nevyžaduje skoro žádné domácí práce nic jim nikdy nezakazuje.Proto mne velmi překvapilo, že dceři vymlouval, když si chtěla podat přihlášku na VŚ psychologickou. Teprve nyní mi zdělil že měl v dětství úraz varlete, ale to si ověřit nemohu. U lékaře byl pouze jednou pro tablety na potenci. Museli jsme se pohádat, aby k lékaři zašel. Nechtěla jsem na něho naléhat,ale on sám nic neřešil 6 let. Náš problém se tím nevyřešil. Svého muže velice miluji, nevím co si o jeho chování mám myslet spíš se přikláním k myšlence,že si se mnou pohrává. Pří návštěvě u mých rodičů ho začala bolet záda,že se nemohl skoro hýbat,požádal mě abych muje nahoře v dětském pokoji namazala.Začal se se mnou mazlit a ztopoření bylo velmi výrazné. Nabyla jsem dojmu,že když věděl že k ničemu nemůže dojít, tak je vše v naprostém pořádku. Prosím o radu stále mám pocit že, mi lže i když říká že mne má rád.Co mám v takové situaci dělat. Děkuji za radu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Lído, máte několik problémů: - vztah k dětem, které nejsou vykázány do mezí, které jim náleží. - vztah s manželem v několika oblastech: – vztah k výchově – vztah k vám v oblasti sexuální – vztah k vám v oblasti psychologické Jak vidno, problémů je příliš. Pokud je chcete řešit, doporučuji spolupráci s psychoterapeutem po dobu 0,5roku až roku. Řekněte mu v klidu, že skutečně se Vám nežije v manželství moc lehko, že je možné, že si nevíte s něčím rady a že tedy chcete vyhledat psyhoterapeuta a že byste byla ráda, aby tam zašel s vámi i on. Pokud nebude chtít, začněte s terapeutem spolupracovat sama. Může se k Vám přidat postupně. Držím palce.