anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, je mi 20 let mám dvě otázky, postupem času jsem zjistil že jsem gay, jenže jsem nikdy nenašel odvahu někomu to říct natož pak tátovi (mamku už nemám) ale poslední dobou už mě to začíná ničit pořád se předevšema přetvařovat a hrát si na heterosexuála dávat si pozor abych se náhodou neprozradil atd… . Jenže stále netuším jak se zachovat a říct to tak abych byl pochopen a přátelé a rodina mě neodstrčila ? Je to pro mě hrozně stresující stále to tajit a přetvařovat se jen prostě nevím jak to říct okolí… Našel jsem si přítele a odešel jsem od táty do jiného města a zde s přítelem bydlíme jenže nyní bohužel se přítel hrozně změnil začali jsme se hodně hádat a poslední dobou mě začal i mlátit, já ho uhodit nedokážu protože ho stále miluju ale na druhou stranu takovej život nechci. On tvrdí že za vše mohu já jeden den je naprosto normální hodně atd… a druhej den je to s ním horozné, zkoušel jsem mu to vysvětlit už několikrát ale on stále tvrdí že za všchno mohu já. Když už jsem chtěl odejít vyhrožoval mi a držel mě pistoli u hlavy nevím co dělat… Předem moc děkuju za odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milý Zdenku, nebojte se před okolím odhalit. Většina české populace je vůči gayům tolerantní. Možná vám v tom brání to, že sám sebe jste zcela nepřijal, že se považujete za divného nebo že se na sebe tak trošku zlobíte… přijměte se, takový jaký jste a pak vás přijme i okolí. Víte, že je to o tom, co z vás vyzařuje, pokud z vás půjde to, že jste v pohodě a že jste přirozený, ostatní to taky tak vemou. Pro rodiče/tátu to může být zprvu sice trochu náročné, ale měl by to taky nějak vstřebat. Dobré stránky jsou http://www.004.cz/index.php – tak, to je jedno vaše téma. Druhým je partnerský vztah… jj najít vyrovnaného partnera není snadné, váš partner jako vyrovnaný nepůsobí a nepůsobí ani jako milující partner (copak se chováme k někomu, koho máme rádi tak nehezky… seberte sebeúctu a odejděte… (copak vy byste se takhle neuctivě choval k někomu, koho máte rád? – nezaměnujte někoho, kdo vás chce ovládat za někoho, kdo vás má rád) Držím palce. Nedejte se.