anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, mám ženu a 2děti jsme spolu 8 let.Moje manželka zřejmé trpí nějakou psychickou poruchou možná schizofrenii.Když to na ni přijde tak po nás s dětmi pořád křičí a nebo naopak mlčí a nepromluví s námi i několik dní.Navrhl jsem jí že s ní zajdu na nějaké odborné vyšetření ale ona o tom nechce ani slyšet ,že prý z ní blázna neuděláme. Náš vztah jejím chováním dost trpí,na druhou stranu když má ty lepší dny tak jsme spokojená rodina.Zkuste mi poradit jak ji přimět zajít na to vyšetření.Děkuji za sebe i děti Leoš

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
MIlý Leoši, to je hodně složitá situace, jedněm známým se podařilo ženu dostat ke spolupráci s psychiatrem tak, že to měli předem domluvené s psychiatrem a s ní jeli jako no vyšetření na internu – a ona skutečně začala spolupracovat – takových příběhů bývá však nemnoho. Často je to situace takřka neřešitelná. Můžete zkusit pohovořit s obvodní lékařkou. Můžete iniciovat setkání u psychoterapeuta se slovy, že vy si nevíte rady, že máte problém a potřeboval byste od ní pomoci. Držím palce.