anonym Personál zeptal se před 14 roky
Ex milenka ako "kamaratka"? mojim priatelom sa pozname 19 rokov, za tento cas sme nejaky cas boli spolu, nejaky cas sme boli rozideni a mali inych partnerov, najdlhsi cas sme mali "vztah na dialku", pretoze ja som dlhy cas pracovala v zahranici. V tomto case, ked som bola v zahranici, sme sa ani nerozisli, ani si nedohodli "volny vztah". Boli sme oficialne stale par. Moj partner mal ale v tom case vzdy nejake vztahy pomimo, tvrdil, ze len "na sex", ze on je "normalny muz, ktory potrebuje sex". Na viac tychto vztahov som prisla a mali sme s tym nemale problemy. Vzdy som sa to ale snazila tolerovat/ospravedlnit tym, ako mi to vysvetloval. Nakoniec, vidali sme sa naozaj zriedka. Teraz som uz doma a moj/nas problem je, ze on stale udrzuje vztahy s tymito zenami. Tvrdi, ze su to len vztahy priatelske, preto nevidi v tom problem. Telefonuju si, zrejme sa aj stretavaju, pomaha im s vecami, napr. kupou auta, dokonca od jednej objednaval okna do svojho bytu a pod. Podla neho to je ok, a ja nie som "normalna", ak mi to vadi. Ja to citim tak, ze su to zeny, s ktorymi ma "podvadzal", tak to pokladam za velmi nevhodne, aby sa on s nimi, hoci len priatelsky, stykal. Moze mat muz za kamaratku zenu, s ktorou svoju terajsiu partnerku podvadal? Nevieme najst vychodisko v tejto veci, tak Vas prosim o Vas nazor. Dakujem.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Myjo, váš vztah byl vždy provázen maximální svobodou a akceptací druhého, takový jaký je. To je cenné. Příběh nestandardní, měl svá pravidla a tak najednou váš požadavek je nepochopen. Zvažte, zda od partnera dostáváte pocit, že jste pro něj jedinečná nebo-li královna harému, zda se na partnera můžete spolehnout. Pokud ano, máte možnost se rozhodnout, zda situaci přijmete tak jak je a kamarádky mu budete přát nebo zda se budete trápit a vztah dusit a nebo ze vztahu odejdete. I Vám doporučuji vnitřně se vyvážit na všech úrovních a pak se rozhlédnout. Cháp, že k takové práci potřebujete "trenéra".