anonym Personál zeptal se před 15 roky
dobré dopoledne, je mi 37 let a jsem rok a půl vdaná, Můj problém spočívá, že mám extrémně žárlivého manžela, má své názory a dokonce dnes už i myšlenky, že mám nějakého milence. Je pak agresivní, jak slovně tak poslední dobou vychyluje i v násilí , jakože chytání za bradu, ruce,… Dnes a denně se kvůli domu dohadujeme, samozřejmě žádný milenec není, svému muži jsem věrná a oddaná, jenomže, ale on mé odpovědí či vysvětlení nebo i debatu nevnímá, nebere na vědomí a stále dokola mluví jako že, vy…. ) jako já plus vymyšlený člověk)Mě to pochpitelně uráží a ponižuje. Chtěla bych poprosit o radu, jak s manžele mluvit, aby už konečně pochopil a otevřel oči a viděl jako každý jiný a i ostatní, že jsem věrná žena mu oddána. Děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá Martino, doporučuji, abyste si nalezla knihy a kapitoly o žárlivosti. Najdete je třeba v knihovně v poličce o partnerství, vztazích apod. Vypadá to, že manžel je chorobně žárlivý, takže by bylo dobré, aby vyhledal pomoc, což asi nechce, proto doporučuji, abyste mu navrhla, že už si s Vaším vztahem nevíte rady a proto byste ráda, aby s Vámi zašel do poradny… uvidíte, zda při konzultaci s nezávislou osobou alespoň trochu změní úhel pohledu… pak by měla následovat další spolupráce. Jinak Vám doporučuji vnímat jeho řeči neosobně, jen ho pozorovat a nereagovat. (dost často se stává, že žárlivý partner dříve či po letech dožene partnera k nevěře)