anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobry den, prosim o radu , moje pribuzna ma manzela ktery prozil v zivote dost oskliveho v minulem vztahu,nevera a zneuzivani jeho ditete jeho byvalou a jejima lesbickyma pritelkynema. Setkal se s jeho nynejsi zenou , vychovava jeho dite stara se o rodinu, on je stale hodny jen zacal po dvou letech na ni zarlit a podezrivat z nejruznejsich veci, z nevery a tak , chape i my jako rodina ze to jsou nasledky z jeho minuleho ziti, pracuje a neni doma kazdy den a tak ma zrejme velky strach aby se nestalo neco spatneho , zatim schani pomoc jako radu jak pristupovat a pomoci mu aby byl zase tak jako driv nez nastoupil do prace,zarli i na deti, ktere jsou stars, ma predstavy ze se doma deje neco co nema, ale vi ze je to nesmysl a sam se desi toho co ho napada, prosim jak pomoci pokud se to da. snad je to napsane spravne. Je to jinak hodny clovek ,neublizoval a ani nechce ublizovat ani timto zpusobem a ona mu chce pomoci, slibil jsem, ze pomuzu , ze se zeptam, jestli odborna pomoc nebo staci rada odbornika. dekuji vam R

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milý Rarachu, je hezké, že se v pozitivním slova smyslu zajímáte o životy blízkých. Důležité pro řešení však je, aby si dotyčný uvědomil, že má problém a že chce nalézt své řešení. Bez jeho aktivní účasti to nepůjde. Doporučuji spolupráci s psychoterapeutem – viděla bych to cca na 0,5 rok spolupráce (setkání cca 1x za 14 dní). Může se samozřejmě vydat na cestu sám – k tomu doporučuji vyhledat literaturu s kapitolami o žárlení… takové knihy najde v knihovně apod. Možné je samozřejmě oba přístupy kombinovat. Držím palce.