anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, potřebuju prosím poradit ohledně velmi silných depresích. Neustále se bojím, že jsem nevyléčitelně nemocný, že mám rakovinu. Před několika měsíci ( v březnu ) jsem si na jedné soukromé klinice nechal udělat kompletní vyšetření a až na pár maličkostí jsem měl vásledky dobré. Problém je v tom, že jakmile někde slyším nebo si přečtu o nějaké rakovině – okamžtitě mě začne bolet na místě možného nálezu.Ta bolest je vždy silná a velmi reálná. Trápím se tím vždy velmi dlouho a z deprese mi pomůže vždy na čas jen alkohol.Nemám na nic náladu a vše zanedbávám včetně mé rodiny. Občas si dokonce říkám, že by bylo lepší zemřít.Ten strach je obrovský a neskutečně se bojím o rodinu, co s ní bude, až zemřu. Tento stav mám již přez rok a je to čím dál horší. Poslední dobou k tomu přibyla i obrovská deprese z pobytu v nemocnici, ozařování a lékařů vůbec. Díky za rychlou radu.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milý Paule, pokud nás ovládá strach, je dobré ho poznat blíže, zhmotmit ho, pozorujte svůj strach – tzn. stante se pozorovatelem, komentátorem svého strachu – to by mohl být první krok k jeho proměnění. Strach je emoce, která tělu nedělá dobře. Kdybyste skutečně chtěl žít bez strachu, rozhodl byste se pro psychoterapii – skutečně existují cesty, jak s emocemi pracovat, některé jsou zdlouhavější jiné kratší. Pokud jste z okolí, můžeme to spolu probrat osobně. Sám víte, že se jedná o složitější problém, že jedna věta v emailu to nevyřeší.