anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobry den měl bych dotaz je mi 26 let a asi od 6 let jsem začal omdlévat vždy tak jednou dvakrát ročně většinou při nějaké stresové situaci nebo při fyzické zátěži vždy sem pote navštívil lékaře kde byli provedené různé testy ale vše v pořádku a potom asi ve 14 letech jsem se rozhodl že když zůstanu doma tak už se mi to nestane jenže se k tomu připojil strach takže nakonec jsem skončil doma a nemohl jsem vůbec chodit ven protože se mě hned rozbušilo srdce a bylo mě na omdleni pote jsem začal navštěvovat psychologa ale ten se mnou začal pracovat tak že jsem trénoval chozeni ven atd. a vždy po nějaké době se to spravilo a mohl jsem zase chodit ven jako když jsem byl malej ale pak zase přišla nějaká situace a jsem zase omdlel a tak se to opakovalo už asi 5x vždy sem zvládl ten strach ale to omdlévaní vždy zůstalo jenom jsem nepociťoval zadně příznaky až když sem se po nějaké době dostal zase do nějaké stresové situace tak sem omdlel a zase jsem spadl úplně nadno takže by mě zajímalo jestli má cenu pořad trénovat zbavováni strachu když tam podle mého názoru je ještě něco jiného co zatím nikdo nerozluštil a to je to omdlévaní a ještě jedna věc měřím 175cm a vážím pouze 56kg tak by mě zajímalo jestli kdybych třeba něco přibral tak by to omdlévaní ustoupilo nebo by se třeba zmírnilo chtěl bych vás požádat o váš názor předem moc děkuji

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milý Pavliku, váha je na hraně zdraví nebo-li vaše BMI ukazuje na začátek podváhy. Doporučovala bych věnovat se těm stresovým situacím a pocitům, který při tom prožíváte – ohrožení? zapomínáte dýchat? Váš psycholog je patrně orientován behaviorálně a na hlubší práci není připraven. Ale má pravdu v tom, že nechat se strachem zavřít doma není řešení, že je to pohřbení zaživa. Takže doporučuji slunce, radovat se ze života, z přírody, z lidí, z jídla… a k tomu třeba přidat léčebné meditace, spolupráci s psycholéčitelem, to by ale neměla být vaše hlavní životní činnost.