anonym Personál zeptal se před 15 roky
Dobrý den :) chtěla bych se zeptat na jednu nepříjemnou věc. Chodím s přítelem už rok a půl. Jsme spokojeni až na jednu věc. Jeho matka dělá peklo, kde může. Myslím si, že je psychicky labilní, nebo tak něco. Přítel bydlí ještě s ní a tak k nim občas jezdím, ale nerada. Ke mě si nic nedovolila, ale vždycky když odjedu, tak začne příteli říkat různé věci (nic neumím, jsem nepoužitelná pro život, jednou mě nazvala courou…) Mě ale nikdy nic neřekne.Je hodně obézní. Myslíte, že je to tím? Je nespokojená, do každého pořád jen rýpe..Nejvíce si s ní asi zažila sestra přítele. Neustále ji v dětství ponižovala…říkala ji ať se ji svěří, ale když to udělala tak tajemství řekla před někym (aby ji to ponizilo) Dělá to ale do teď..Jejich otec s nimi pořád žije a divím se mu, že od ní ještě neutekl..Je strašně hodný, ale občas se mu stane, že vybouchne pod náporem ponižování atd..Nevím proč je taková, mě nezná ani trochu a soudí mě..Myslím si, že by měla jit k psychologovi, ale kdyby ji to někdo řekl, tak se mu vysměje..Sama sestra od přítele musí chodit k psychologovi, protože ten nápor nemůže vydržet..bydlí od ní několik km ale i přesto trpí.neustále ji matka píše smsky..ted dostala nake antidepresiva..vime o tom jen ja pepa a jeji pritel..kdyby to vedela ona, tak se ji vysmeje.Chtěla jsem se jen zeptat na názor odborníka, protože sama s tim nic nenadělám ..Děkuji N

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 15 roky
Milá N., "lidi jsou různé a někdy i blé…" – a třeba i zlé. Matka/tchýně se třeba sama cítí ponížená a tak tímto způsobem (poukazováním na nedostatky okolí) chce dokázat okolí, že je dobrá … Ono nejen v pohádkách volíme mezi dobrem a zlem, mezi pozitivní a negativní energií… Jediná změna, o které v životě rozhodujeme, je změnit sebe… nikoliv okolí, my můžeme změnit postoj, vztah, cítění, jednání k okolí/k matce/k sobě. To je to, na čem dcera a ostaní mohou zapracovat… Přetvářet negativno v pozitivno je tou nejvyšší formou umění :).