Dobrý den,moje matka se přistěhovala do našeho domu,jsou to již 4 roky, máme každá vlastní byt a vlastní domásnost.Je mi už 36 a mám vlastní a funfující rodinu. Jakmile se moje matka přistěhovala okamžitě jsem se ocitla zpět ve svých 14 letech kdy mě moje matka dost komandovala – říkala co mám dělat a jak to mám dělat.Zdá se mi že vše co udělám nyní není dost dobré,ona by všechno zvládla lépe a rycheji a já že jsem k ničemu.Za ty čtyři roky co tu spolu bydlíme jsem neudělala nic dobře, najednou mám špatně vychované děti a neumím včas uvařit oděd protože ona měla zamlada oběd uvařený Vždy na 12hodinu.Je to prostě výčitka za výčitkou.Moje matka mi nikdy nic nepochválíla, nevím proč. A když už nemá co by mi pohaněla, vždycky prohlásí že jsem moc tlustá a že nemám tolik jíst, Cítím se stašně a neumím ji to říct ani manželovi to nedovolím, protože by mi to taky určitě vyčetla. Nevím jestli mi poradíte, portřebuji změnit svůj postoj vůči mojí matce nebo to je jenom můj špatný pohled na věc a já to jenom nedokážu pochopit? Vždy si říkám že je to moje matka a musí to semnou myslet dobře. nebo ne ?Nevim jestli mi odpovíte, ale děkuji. Hana.

Milá Hani, samozřejmě, že mamina dělá to nejlepší, co si myslí a co umí. To však neznamená, že to pro Vás musí být nejlepší v tom běžném smyslu. Hani, jak víte, co pro sebe neuděláme, to za nás nikdo jiný neudělá. Takže ocenit a pochválit se musíte sama :) – a mámě říci "Máš právo to tak vidět". Vy máte právo a přímo povinnost žít život po svém. Divím se Vám, že jste to mámě ještě neřekla – asi si tu nezávislost musíte teprve vybojovat. Takže držím palce :). (pokud byste se chtěla objednat, protože podpora v takovém procesu se hodí, tak samozřejmě můžete)