Dobrý den, Prosím vás potřebovala bych nutně poradit protože už mi docházejí nervy. Mám babičku která trpí Alzheimerovou chorobou žije se mnou v jednom bytě. Kladný vztah k ní nemám a nikdy sem neměla vždy byla zlá. Mám pocit že mě začíná psychicky týrat. Uráží mě už extrémně sprostě, mlátí dveřma, dělá v noci hluk a já nemužu spát. Jsem sedmnáctiletá studentka střední školy a potřebuju klid. Když mi nadává i do očí moje matka říká že to mám ignorovat a neodpovídat. Jak mám ale potlačovat svoje emoce? Vážně se to už nedá vydržet! Začínám trpět depresema! Vážně musím jen mlčet a nechat po sobě šlapat ?? Poraďte mi prosím.

Milá Karolíno, nemusíš. A každopádně bys neměla mít ten pocit. Máma tou větou o ignorování má patrně na mysli: neber to osobně – pokusím se ti to přeložit: to, že bába je zlá a prská a chová se k tobě nehezky je důsledkem její vnitřně pokřivené duše zasažené zlem, takže si představ, že bába má kolem sebe něco jako obal vejce a to prskání zůstává v tom jejím obalu a dělá si to tam hnusný… Tu špínu, kterou jsi z jejího prskání do sebe již nabrala by bylo třeba prosvětlit, očistit, pustit … pokud to neumíš, ráda tě to naučím. Nedej se.