anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den, měla bych takový měnší dotaz. Poslední dobou se mi stává, že mě popadá nálada, kdy jsem na všechno sama,z ničeho nic pláču schoulená do klubíčka v rohu místnosti a myslím na smrt,na to, že nemám nikoho koho by zajímaly mé problémy. Vím, že bych to nemohla ani udělat, protože mám malé dítě, ale chtěla bych vědět zda je to normální,že mě to časem samo přejde, nebo bych měla brát nějaké prášky a chodit na sezení a mluvit o tom. Předem děkuji za odpověd.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Pavlínko, takový malý dotaz zaslouží pozornost ;). Jj – život není peříčko :) a nějak mi taky připadá, že každý nese svůj balvan, který ho zaměstnává natolik, že nemá kapacitu, vůli, chuť vnímat druhého natož širší okolí (jak jinak si vysvětlit lhostejnost, kterou vidíme na ulici… mám na mysli opakované příběhy, kdy nikdo nepomohl oběti agresivního útoku, nebo člověku v bezvědomí…) Je to smutné. Jak již naši předci říkali, sdílená radost dvojnásobná radost a sdílená bolest poloviční bolest… Ale na stranu druhou, taková "doba" nám dává příležitost, stát se plně samostatnými – uspokojovat si své potřeby sami – což je cenné. Tomu se musíme učit, být celistvými, milými a vnímavými lidmi, aby na světe bylo lépe, nebo ne ;)? Nejprve musíme ošetřit sebe – k tomu doporučuji skutečně spolupracovat s psychterapeutem – kromě povídání doporučuji i léčebné meditace. Sednout si před zrcadlo a povzbudit se od srdce před ním je taky fajn :). Držím palce a nezapomeňte, že jste šikulka.