anonym Personál zeptal se před 14 roky
Dobrý den,potřebovala bych poradit. Moje máma už je asi 7 let vdaná za muže,kterého nemám rádá.Když jsem byla menší byl strašný nervák a já jsem se ho bála.Máma se začala měnit podle něho.Teď je už mnohem klidnější ale můj odpor a strach k němu je pořád strašně velký.I když je na mě hodný tak se na něj nedokážu usmát,nedokážu ho obejmout. Doma mi pořád nadávají že se neusmívám a že s nimi nemluvím ,ale já nemám chuť si vykládat když je tam on.Zkoušela jsem být v pohodě,smát se,dělat si srandu, ale když je tam on tak to prostě nejde.Nejvíce mě trápí že tímto mým chováním ubližuji mámě.Nevím co mám dělat.Nevím jestli za to můžu já. Mockrát děkuji za odpověď

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Karlo, někdy jsem ve víru emocí a není jednoduché z nich vykročit. Líbí se mi tvoje upřímná snaha vnášet do vztahů mír a pohodu. Patrně tvůj blok se zaryl někam hodně hluboko. Snad vezmeš mou radu, že jediná cesta je odpuštění. Odpuštění není souhlas se skutkem, ale je to ponechání minulosti za námi. Doporučuji ti dvě knihy v té věci: http://www.beletrie.eu/knihy/svet-bez-hranic.html a http://bhakti.cz/radikalni-odpusteni-tipping-c-colin+id-Medium-4-2487 Co ty na to? Pustíš se do toho? Karli, děláš to hlavně pro sebe, ty se staneš svobodnější a volnější :). A rodičům můžeš říct, že smích se nedá nařídit, že na to přišli i v Šíleně smutné princezně.