anonym Personál zeptal se před 14 roky
dobrý den,prosim vas o radu.Už několik let mam problémy s matkou.Je mi 40,matce 60.Asi 10let nepracuje a vzala si do peče nezletilou vnučku.Trvalo ji pouze pár let,než ji vystehovali z bytu(už bez topení a elektřiny)do azylového domu.to bylo před dvěma lety.Sehnala jsem byt,poplatila dluhy,sehnala práci.Od té doby mám peklo,min.jednou týdně vozím nákupy,peníze,platím složenky,pujčky a ruzné věřitele.Manžel se zlobí,děti zuří.Pujčila jsem si peníze,abych vše uplatila.Když se zařeknu,že už prostě nedám,spustí se lavina proseb,výhružek,slibu a znovu jdu a zaplatim.Připadám si vydíraná,zneužívaná,ale nechat je uplněna holičkách mi nedovolí výčitky svědomí.Mam se dál nechat využívat,nebo umlčet svědomí a nechat je skončit na ulici(příp.v dětském domově),nevím si rady.

Mgr. Radana Rovena Štěpánková Personál odpověděl před 14 roky
Milá Marti, kdybyste byla milionářka, tak proč ne, ale uvrhnout sebe a svou rodinu do dluhů – to mi nějak připadá nedobré. Nechat se zneužívat také není dobré. Nevím. Prodat byt – umořit dluhy… Neteř můžete vzít k sobě. A matku? Do domova důchodců? (azylový dům by byl skvělý) Nevím, ale manželovi a dětem se nedivím.Marti, vy jste udělala už dost, nikdo vám nemůže ít za zlé, že už nebudete dávat, když sama nemáte. Držím palce.